کد خبر: ۱۸۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - 17 August 2020
رئیس کمیسیون قوانین بانکداری چین هشدار داد سلطه دلار آمریکا به همراه محرکهای مالی فدرال رزرو این کشور دنیا را در آستانه یک بحران مالی دیگر قرار می دهد.


به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، گو شوکینگ، رئیس کمیسیون قوانین بانکداری چین هشدار داد سلطه دلار آمریکا به همراه محرکهای مالی فدرال رزرو این کشور دنیا را در آستانه یک بحران مالی دیگر قرار می دهد.

شوکینگ همچنین اعلام کرد کشورهای توسعه یافته دنیا سعی دارند تقصیر شکست خود در مهار همه گیری ویروس کرونا را به گردن چین انداخته و به همراه آمریکا، شرکتها و موسسات چینی را تحریم کنند.

وی در مقاله ای که در مجله کیوشی حزب کمونیست چین منتشر شد نوشت:« در یک سیستم بین‌المللی مالی که تحت سلطه دلار آمریکا قرار دارد، سیاست‌های بی‌سابقه تسهیل‌کننده مالی آمریکا در واقع اعتبار دلار را مصرف کرده و ساختار ثبات مالی جهان را از بین می‌برد. دنیا ممکن است یک بار دیگر در آستانه یک بحران مالی جهانی قرار بگیرد».

ارتباط بین دو ابر قدرت بزرگ دنیا به سرعت طی چند هفته گذشته بدتر شده و همه چیز از همه گیری ویروس کرونا تا تجارت و مسائل دفاعی و سیاست‌های مالی را در بر گرفته است.

شوکینگ در مورد سیستم مالی چین هشدار داد و گفت پس از شوک همه گیری ویروس کرونا، کیفیت سرمایه‌های این سیستم پایین آمده است. با افزایش وام های بد، کل درآمد بیش از هزار بانک اقتصادی در چین بیشترین کاهش را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی طی یک دهه گذشته داشته است. دولت چین به بانک های کشور دستور داده 211 میلیارد دلار در سال جاری برای تعدیل بدترین رکود اقتصادی کشور طی چهل سال گذشته هزینه کنند. حجم وام‌های بد تا 2.7 تریلیون یوان (389 میلیارد دلار) در پایان ژوئن افزایش یافته که بالاترین رقم طی یک دهه گذشته است.

وی گفت چین همچنان بازارهای مالی خود را در سال جاری به روی شرکت‌های وال استریت و سایر بانکهای جهان و مدیران سرمایه باز می کند ولی تاکید کرد این کار را در ازای از دست رفتن حاکمیت مالی کشور انجام نمی دهد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: