به گزارش تسنیم، غلامرضا شریعتی نماینده بهشر و نکا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاهم نامه بانک صادرات و وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: 80 درصد خودروهای حمل و نقل جاده ای فرسوده هستند و موضوع نوسازی در این زمینه در کمیسیون عمران مجلس هم مطرح شد و ضروری است تا ناوگان حمل و نقل جاده ای نوسازی شود. بنابراین ورود بانک صادرات به این عرصه بسیار مناسب و مفید است و ما از مسئولین این بانک تشکر می کنیم.
وی با اشاره به استهلاک خودروهای فرسوده، هزینه و سوخت بالا و همچنین خطرات زیاد آنها تاکید کرد: وسایل نقلیه سنگین وقتی فرسوده می شوند، خطرآفرین هستند هم از نظر میزان سوخت هزینه زا هستند و هم خطرات تصادف و جانی به همراه دارند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اقدام بانک صادرات مورد استقبال ما نمایندگان است و ما در مجلس از این نوع اقدامات مثبت بانک صادرات حمایت می کنیم. ما از همه مسئولین که دلسوز مردم و نظام هستند، انتظار داریم در این مسیر کمک کنند.
شریعتی با بیان اینکه آقای صیدی مدیرعامل بانک صادرات جزو آن دسته از مدیرانی است که در راستای منافع ملی از خودگذشتگی نشان می دهد، گفت: ایشان یکی از بهترین مدیران بانکی است که واقعا در راه منافع ملی بسیار تلاش می کند و از خود گذشتگی خیلی خوبی از خودشان نشان میدهد و ما از ایشان و مجموعه شان کمال تشکر را داریم.
وی با اشاره به فواید نوسازی حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: کاهش تصادفات و تامین سلامت و جان مردم، کاهش سوخت، کاهش هزینه ها، تسریع در جابجایی بار و کالاها از این فواید است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی از تهران از طریق جاده هراز و یا فیروزکوه به حوزه انتخابیه ام تردد می کنم، شاهد تردد کامیونها و تریلر های فرسوده در این مسیرها هستم که اگر نوسازی نشوند، خطرات زیادی به همراه خواهند داشت.
روز پنچ شنبه 23 مرداد تفاهم نامه ای بین بانک صادرات و وزارت راه به امضا رسید که بر اساس آن بانک صادرات 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و خرید کامیون و تریلر اختصاص می دهد.
با این تسهیلات 2هزار و 450 دستگاه کامیون و تریلر نو وارد جاده ها می شود که هم در کاهش هزینه ها و هم برای محیط زیست مناسب است.
این وام شش ساله است و سودش هم همان نرخ مصوب بانک مرکزی است.