کد خبر: ۱۸۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - 15 August 2020
شاپرک ؛
شبکه پرداخت الکترونیکی کارت بیشترین خدمت را در زمینه خرید کالا و خدمات ارائه می کند و در بین شرکت های پرداخت الکترونیکی بیشترین سهم را هم از نظر مبلغ و هم تعداد به پرداخت ملت دارد.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  شبکه پرداخت الکترونیکی کارت بیشترین خدمت را در زمینه خرید کالا و خدمات ارائه می کند و در بین شرکت های پرداخت الکترونیکی بیشترین سهم را هم از نظر مبلغ و هم تعداد به پرداخت ملت دارد.

بر اساس تازه ترین گزارش شاپرک در تیرماه سال جاری بیشترین خدمات ارائه شده با سهم ۸۶.۹۷ درصدی از نوع خرید کالا و خدمات است و پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه با سهم ۸.۲۲ درصدی و مانده گیری سهم ۴.۸۱در رتبه های بعدی قرار دارند.

بر اساس همین گزارش ۹۷.۶۵ درصد از مبلغ خدمات ارائه شد مربوط به خرید کالا و خدمات است، سهم پرداخت قبض و خرید شارژ ۲.۳۵ درصد است و مانده گیری به دلیل نداشتن اثر مالی سهم از مبلغ تراکنش ها ندارد.

 در بخش ابزار های پرداخت در شبکه شاپرک سه ابزار پرداخت وجود دارد که بترتیب کاتخوان فروشگاهی ، ابزار پذیرش موبایلی و ابزار پذیرش اینترنتی در جایگاه اول تا سوم از نظر تعداد تراکنش ها قرار دارند در تیر ماه کارتخوان ۷۶.۸۷ درصد، موبایل ۱۱.۹۸ درصد و اینترنت ۱۱.۱۵ درصد سهم از نظر تعداد تراکنش ها  از کل ابزار های بازار را در اختیار گرفته اند.

 در حوزه پرداخت الکترونیکی ۱۲ شرکت فعالیت می کنند و در ارائه خدمات از هر سه نوع ابزار پرداخت در استفاده می کنند که در بین این شرکت ها به پرداخت ملت همچنان بیشترین سهم را هم از نظر تعداد تراکنش ها و هم از نظر مبلغ در اختیار دارد ، شرکت پرداخت الکترونیک سامان و تجارت الکترونیک پارسیان در رتبه های بعدی قرار دارند .

خرید کالا و خدمات بیشترین خدمت / به پرداخت ملت بیشترین س
 جدول 1- سه هر شرکت از مبلغ تراکنش ها
 
 
خرید کالا و خدمات بیشترین خدمت / به پرداخت ملت بیشترین س
جدول 2-سهم هر شرکت ازتعداد تراکنش ها
 

 

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: