کد خبر: ۱۸۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - 13 August 2020
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه گفت: طرح آبرسانی حوزه گرمسیری حدود ۸۵ درصد پیشرفت دارد که ۵ شنبه مرحله نخست آن افتتاح می‌شود.


به گزارش مهر، سعید محمد در برنامه تیتر امشب ۴ شنبه شب شبکه خبر افزود: با تکمیل طرح گرمسیری، آب کشاورزی برای ۱۱۰ هزار هکتار زمین بایر تأمین می‌شود و برای ۵۰ هزار نفر هم شغل پایدار ایجاد خواهد کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به اهمیت ساماندهی استان‌های مرزی به لحاظ مسائل آب و خاک گفت: سال ۹۳ با تدبیر مقام معظم رهبری ۸ میلیارد دلار به این موضوع اختصاص یافت که برای طرح‌های آبی در غرب کشور و ۱۲ استان مرزی شروع خوبی بود.

محمد افزود: با اجرای طرح‌های آب و خاک در سه حوزه در ۱۲ استان مرزی و غربی کشور برای ۳۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی آب تأمین خواهد شد که همچنین ۱۴۰ هزار شغل پایدار مستقیم نیز ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: امیدوارم با تکمیل این طرح، مردمی که به علت خشکسالی ناچار به مهاجرت شده اند به وطن خود برگردند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا همچنین با اشاره به دشواری اجرای این گونه طرح‌ها افزود: در این طرح ۱۷ سد و ۷۵ کیلومتر کانال، احداث و ۱۵۰ کیلومتر تونل نیز حفر شد که یکی از علل به تأخیر افتادن این طرح همین احداث تونل‌ها بوده است.

وی با اشاره به این که در این طرح حدود ۸ هزار نفر در زمان اجرای طرح گرمسیری اشتغال داشته و دارند درباره استفاده از جوانان در این طرح گفت: ما جوانگرایی را در قرارگاه خاتم الانبیا اجرایی کردیم و عمده مدیران ما نسل جوان هستند و ما باید به نیروی جوان و حزب اللهی اعتماد کنیم، زیرا جوان حزب اللهی مصلحت اندیش نیست و کار درست را هر طور شده انجام می‌دهد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: