کد خبر: ۱۸۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - 01 August 2020
​این روزها بازار سرمایه به واسطه استقبال مردم برای بهره مندی از فرصت های موجود در این فضا داغ است و سهم برخی از کارگزاری ها مانند آگاه و مفید برای ارائه خدمات به مشتریان بیشتر است که به دنبال این امر شائبه هایی در این باره مطرح شد. در ادامه این گزارش، پاسخی شفاف به مباحث پیش آمده داده شده است.
​این روزها بازار سرمایه به واسطه استقبال مردم برای بهره مندی از فرصت های موجود در این فضا داغ است و سهم برخی از کارگزاری ها مانند آگاه و مفید برای ارائه خدمات به مشتریان بیشتر است که به دنبال این امر شائبه هایی در این باره مطرح شد. در ادامه این گزارش، پاسخی شفاف به مباحث پیش آمده داده شده است.

به گزارش شمانیوز، تب شیوع ویروس کرونا همزمان با داغ شدن بازار سرمایه بالا رفت و همین مسئله بسیاری از مردم را برای ایجاد کد بورسی و فعالیت در کارگزاری‌های منتخب، روانه دفاتر پیشخوان دولت کرد.

در این بین برخی از کارگزاری ها با درخواست بیشتری روبرو شدند که از جمله می توان به کارگزاری آگاه و مفید اشاره کرد؛ در این  بین شائبه هایی مبنی بر سفارشی شدن ثبت نام مشتریان در این کارگزاری ها توسط دفاتر پیشخوان مطرح شد که برای رفع این ابهام به سراغ معاون روابط عمومی کارگزاری آگاه رفتیم و پاسخ این پرسش را از او جویا شدیم. در ادامه بخشی از این گفتگو را می خوانید.

 
در یک برهه زمانی تقاضا برای دریافت کد بورسی به شدت افزایش یافت و این امر با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در تلاقی قرار گرفت و به دنبال این مساله عمده کارگزاری ها از سرویس خارج شدند؛ به این معنی که تمرکز خود را برپایه خدمات نگهداشت برای مشتریان قدیمی بردند.

عمده دفاتر پیشخوان سراسر کشور که خدمات سجام را انجام می دادند، در پاسخ به تقاضای مشتریان، پنلی را راه اندازی کردند؛ فعالیت با پنل برخی از کارگزاری ها از جمله مفید و آگاه آسان تراست و دفاتر پیشخوان تمایل بیشتری بر استفاده از پنل این کارگزاری ها داشتند.


همچنین از آنجایی که مشتریان در استفاده از پنل کاربری کارگزاری های آگاه و مفید با کمترین مشکل و اختلال روبرو می شدند و به همین واسطه مشتریان کمترین مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت را برای رفع مشکلات رایج داشتند. بر همین اساس دفاتر پیشخوان ترجیح دادند برای به حداقل رساندن مراجعات حضوری مشتریان، کارگزاری های مفید و آگاه را به دلیل ارائه خدمات بهینه، به مشتریان معرفی کنند.

 

در ادامه این گفتگو معاون روابط عمومی کارگزاری آگاه به خدمات ویژه و انحصاری این کارگزاری ها اشاره کرد و گفت: تخفیف کارمزد معاملاتی، امکان استفاده از بسته های اعتبار معاملاتی، خدمات آموزشی، تعدد شعب در سراسر کشور و ... باعث شده مشتریان و افرادی که درصدد ورود به بازار سرمایه هستند، کارگزاری آگاه را به عنوان انتخاب اول خود لحاظ کنند.

 
هم اکنون بیشترین تعداد شعبه در سراسر کشور متعلق به کارگزاری آگاه است؛ به طوری که این کارگزاری نزدیک به 100 شعبه در سراسر کشور دارد.


خدمات بهتر، رضایت مشتریان قبلی و کاربری آسان پنل معاملاتی برای مشتریان، از جمله عوامل معرفی کارگزاری آگاه توسط دفاتر پیشخوان به مشتریان است. این امر شبهه سفارشی شدن کارگزاری های آگاه و مفید در دفاتر پیشخوان را رد می کند.

سرویس دهی و ارائه خدمات به مشتریان خرد از جمله برنامه های کارگزاری مفید و آگاه در سال های اخیر بوده است. تعدد شعب در سراسر کشور سبب شده تا مشتریان با خیالی آسوده خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. 

 
اما مسئله دیگری که ما را برای گفتگو به کارگزاری آگاه کشاند، موضوع بروز اختلال در سامانه این کارگزاری در روزهای ابتدایی تیرماه سال جاری بود که معاون روابط عمومی کارگزاری آگاه نیز در پاسخ به این امر توضیح داد؛

بی تردید این اختلال عمدی نبوده؛ مشکل اختلال در سیستم این کارگزاری در سوم تیرماه ایجاد شد و توضیحات مربوط به این مسئله به صورت شفاف در فضای رسانه منتشر شد.

با توجه به آگاهی از این مسئله که اطلاع رسانی شفاف درباره دلایل اختلال در سامانه کارگزاری آگاه (از بین رفتن یکی از سیستم های سخت افزاری) می تواند بر روان مشتری تاثیر بگذارد، اما به دلیل حرکت در مسیر رسالت اصلی این کارگزاری مبنی بر ارائه اطلاعات شفاف به مشتریان این امر از همان زمانی که رخ داد اطلاع رسانی شد.

ظرف سه روز پس از ایجاد اختلال در سامانه به همه مشتریان کارگزاری در سراسر کشوراعلام شد که درصورتی که تقاضای انجام معاملات در این بازار را دارند می توانند با شعب کارگزاری برای انجام معامله تماس بگیرند.

معاون روابط عمومی کارگزاری آگاه در ادامه گفتگو با اشاره به فعالیت واحد کال سنتر کارگزاری آگاه، اضافه کرد: فعالیت این واحد در روزهای اختلال و در راستای پاسخگویی به مشتریان فعالیت خود را با ظرفیت بیشتری انجام داد. با توجه به اینکه تعداد تماس ها در روزهای اختلال سامانه افزایش یافت، تعدادی از پرسنل دیگر واحدها به واحد کال سنتر ملحق شدند.

تلاش شد 70 تا 80 درصد نیاز مشتریان پاسخ داده شود و در روزهای بعد سایت های جانبی این کارگزاری فعال و این اختلال کنترل شد؛ به طور کلی کمتر از یک هفته این مساله مدیریت و کنترل شد و برای انجام معاملات مشکل خاصی وجود نداشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: