کد خبر: ۱۸۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - 31 July 2020
۷ فرد ثروتمند از جمع ۱۰ ثروتمند برتر دنیا در بخش فناوری فعالیت می‌کنند و کل ثروت خالص آنها برابر با ۶۶۶ میلیارد دلار است.
 
  به گزارش  تسنیم به نقل از راشا تودی، در حالی که پیش‌بینی می‌شود میلیون‌ها شغل در سال جاری میلادی در نتیجه بحران کرونا از دست برود، ثروت غول های بزرگ فناوری جهان افزایش یافته است. با آنلاین شدن اکثر فعالیت های تجاری در جهان، این افراد روز به روز ثروتمندتر می شوند.

 کل ثروت میلیاردهای بخش فناوری در شاخص بلومبرگ که یک رتبه بندی از 500 ثروتمند جهان است، از 2016 دو برابر شده و از 751 میلیارد دلار به 1.4 تریلیون دلار رسیده است. رشد ثروت در این بخش نسبت به تمام بخش‌های دیگر سریع تر بوده است.

 7 فرد ثروتمند از جمع 10 ثروتمند برتر دنیا در بخش فناوری فعالیت می‌کنند و کل ثروت خالص آنها برابر با 666 میلیارد دلار است یعنی 147 میلیارد دلار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. از میان این 10 ثروتمند برتر دنیا ،فقط میلیاردهای بخشهای غیر فناوری در سال جاری میلادی ضرر کرده اند یعنی برنارد آرنالت، مدیر عامل شرکت کالاهای لوکس لویی ویتان و  و وارن بافت،  

 در حال حاضر، الون ماسک از بزرگترین برندگان شرایط فعلی است که ثروت خالصش بیش از دو برابر شده و به 69.7 میلیارد دلار رسیده است. جف بزوس، موسس شرکت آمازون ثروتمندترین مرد جهان است که 63.6 میلیارد دلار به ثروت او افزوده شده و حالا 200 میلیارد دلار سرمایه دارد. ثروت خالص مارک زوکربرگ ،مدیر عامل فیس بوک، هم 9.1 میلیارد دلار افزایش داشته است.

 آمار نشان می دهد ارزش بازار 5 شرکت از بزرگترین شرکت‌های فناوری آمریکا (اپل، آمازون، آلفابت، فیس بوک و مایکروسافت) برابر با 30 درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکاست. این رقم برابر با تقریبا دو برابر ثروت آنها در پایان 2018 است.
برچسب ها: کرونا ، فناوری ، ثروت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: