کد خبر: ۱۸۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - 28 July 2020
۴ شرکت که در چند نوبت اقدام به قاچاق فروسیلیکو منگنز کرده و در دادگاه تبرئه شده بودند، با حکم تجدید نظر به پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان جریمه و ممانعت از فعالیت شخص حقوقی بمدت ۲ سال محکوم شدند.
 
به گزارش  مهر به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دفتر امور قضائی و نظارت بر اموال مکشوفه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارشی از پرونده قاچاق ترانزیتی فروسیلیکو منگنز ارائه کرد. بر اساس این گزارش اولین‌بار تخلف ۴ شرکت مبنی بر قاچاق ترانزیتی کالای فروسیلیکو منگنز در سال ۱۳۹۶ از سوی گمرک بازرگان اعلام شد.

هر یک از این شرکت‌ها در چند نوبت کالای فروسیلیکو منگنز را به جای سنگ منگنز اظهار و با سوءاستفاده از تفاوت تعرفه حقوق ورودی و پرداخت کمتر به قاچاق ترانزیتی این کالا اقدام کرده‌اند.

با کشف این موضوع بلادرنگ پرونده‌ای در این رابطه در مراجع رسیدگی تشکیل و پس از طی مسیری پیچیده و طولانی متأسفانه منجر به صدور رأی برائت در خصوص هر ۴ شرکت شد.

با اعتراض دادستانی، گمرک بازرگان و کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان آذربایجان غربی پرونده پیش‌گفته به مرجع تجدید نظر ارجاع شد.

در رسیدگی مجدد پرونده تخلف هر یک از این شرکت‌ها و عوامل دخیل در این موضوع محرز و رأی به ضبط کالا یا اخذ بها از دست‌رفته کالا و ممانعت از فعالیت شرکت‌ها صادر شد.

بر اساس رأی مرجع تجدید نظر متخلفین حقوقی به جزای نقدی مجموعاً به مبلغ بیش از ۱.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و ممانعت از فعالیت شخص حقوقی بمدت ۲ سال محکوم شده‌اند.

در رابطه با اجرای احکام این پرونده، حساب‌های بانکی و اموال منقول و غیرمنقول متهمین حقیقی و حقوقی شناسایی، توقیف و در مرحله فروش قرار گرفته است.

فروسیلیکو منگنز، فروآلیاژی است از ترکیب سیلیسیوم و منگنز که بین ۱۲ تا ۱۶ درصد سیلیسیوم و ۵۰ تا ۷۰ درصد منگنز دارد و از آن به عنوان کمک بار برای تولید فولادهای کم‌کربن استفاده می‌شود.
برچسب ها: قاچاق کالا ، ارز ، ترانزیت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: