کد خبر: ۱۸۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - 27 July 2020
مدیرعامل بانک سپه از سومین تلاش در واگذاری بلوک۵۰ درصد به علاوه یک سهم سرمایه گذاری امید خبر داد و ارزش این هلدینگ چند رشته ای را ۱۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
 مدیرعامل بانک سپه از سومین تلاش در واگذاری بلوک۵۰ درصد به علاوه یک سهم سرمایه گذاری امید خبر داد و ارزش این هلدینگ چند رشته ای را ۱۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  در حالی عرضه بلوک۵۰ درصد به علاوه یک سهم سرمایه گذاری امید در خرداد و مهر سال گذشته بی نتیجه ماند که محمد کاظم چقازردی از سومین تلاش در واگذاری این بلوک مدیریتی خبر داد و گفت: بانک سپه در راستای الزامات قانون رفع موانع تولید و تاکید رئیس جمهور و وزیر اقتصاد این بلوک را در بورس عرضه می کند و آگهی عرضه این هفته منتشر می شود .

وی ادامه داد: "وامید" سال ۸۰ تاسیس و یکی از چهار هلدینگ چندرشته ایی حاضر در بورس و فعال در صنایع استخراج کانه‌های فلزی، انرژی، واسطه‌گری مالی، سیمان و.. است که با سرمایه اسمی ۳ هزار میلیارد تومانی ، دارای ارزش بازار ۱۲۵ هزار میلیارد تومانی و بدون احتساب ارزش بلوک مدیریتی است.

چقازردی افزود: همچنین سرمایه گذاری امید مالک ۳۷.۹۰ ، ۳۹.۲۷ و ۲۶ درصد شرکت های گل گهر، چادرملو و سنگ آهن گهرزمین بوده و بزرگترین هلدینگ معدنی ایران بشمار می رود و با پشتیبانی بانک سپه طی چند دهه اخیر در زمینه تولید محصولات استراتژیک سرمایه گذاری کرده و با بهره برداری از طرح مخازن ذخیره سازی نفت خام جاسک تا پایان سال ۱۴۰۰ با سهم بازار ۴۰ درصدی بزرگترین شرکت در صنعت ذخیره‌سازی نفت خام کشور خواهد بود . 

براساس این گزارش، بانک سپه بعد از عدم حصول نتیجه در اوایل خرداد سال قبل ، 29 مهر هم بلوک کنترلی 50 درصد + یک سهم "وامید" را شامل 15 میلیارد و یک سهم آماده عرضه کرده بود. این واگذاری بطور یکجا و نقد یا 20 درصد نقد و مابقی اقساط و با قیمت هر سه هزار 482 تومان و ارزش 21.4 هزار میلیارد تومان بود .

همچنین عرضه بلوک ۱۷ درصدی سرمایه گذاری امیددر ۲۳ تیر سال جاری هم  (شامل ۵.۱ میلیارد سهم به قیمت هر سهم ۶۶۰۰ تومان و ارزش ۳۳.۶ هزار میلیارد تومان )  به نتیجه ایی نرسید .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: