کد خبر: ۱۸۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - 26 July 2020
با توجه به اینکه حدود 60 درصد سهام شرکت بیمه حکمت متعلق به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین بمنظور حفظ جایگاه ارزشمند سهامداران و بالفعل نمودن این بازار بزرگ، محصول متناسب با نیاز مشتری و ریسک مرتبط طراحی گردید.
به گزارش روابط عمومی بیمه حکمت، سودابه کاشی علی آبادی مدیر بیمه های عمر و سرمایه گذاری شرکت بیمه حکمت از رشد 70 درصدی حق بیمه های عمر در سال 98 نسبت به سال قبل آن خبر داد و افزود: خوشبختانه عملکرد بیمه های عمر و سرمایه گذاری در سال گذشته مورد رضایت و پذیرش مدیران عالی شرکت بود که توانست 4 درصد به سهم پرتفوی کلی شرکت بیافزاید. 

وی در پاسخ به این سوال که در بازار سهامداری چه اقدامتی در خصوص فروش بیمه های عمر انجام شده است، گفت: با توجه به اینکه حدود 60 درصد سهام شرکت بیمه حکمت متعلق به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین بمنظور حفظ جایگاه ارزشمند سهامداران و بالفعل نمودن این بازار بزرگ، محصول متناسب با نیاز مشتری و ریسک مرتبط طراحی گردید.

 اکنون بیمه های عمر و سرمایه گذاری ویژه جامعه معزز سهامداران از تخفیفات مناسبی برخوردار می باشد. به طور مثال اندوخته بیمه نامه ای که در شرایط یکسان برای کارکنان و اعضاء خانواده آجا با سایر بیمه گذاران  صادر می گردد، به طور میانگین 10 تا 15 درصد بیشتر می باشد که می تواند تفاوت قابل توجهی در بخش پس اندازی بیمه نامه ایجاد نماید. 

علی آبادی از طرح های تخفیفی بیمه های عمر و سرمایه گذاری برای مشتریان بیمه حکمت گفت و تصریح کرد: هم اکنون فضای حاکم بر صنعت بیمه کشور فضای کاملاً رقابتی است، به همین منظور و جهت حضور موثردر این بخش، طرح های متنوعی متناسب با نیاز آحاد مختلف جامعه تدوین شده است که از جمله آنها طرح بیمه ای و رفاهی جهت نظام جامع بیمه ای اختیاری و خدمات رفاهی ارتش مخصوص حوزه سهامداری طراحی گردیده است که در این طرح کارکنان و خانواده آجا  علاوه بر برخورداری از  پوشش های کامل بیمه ای از خدمات رفاهی از قبیل هزینه سفر ، وام و . . .  برخوردار خواهند شد.  

طرح دیگر این مدیریت، ارائه بیمه های زندگی با پوشش های کامل و جامع بیمه ای  برای عموم جامعه می باشد که  رویکرد اصلی در طراحی محصول پاسخ به کلیه نیازهای بیمه ای مشتریان و سهولت در فرآیند بازاریابی و فروش توسط شبکه فروش بوده است. از پوشش های تکمیلی این بیمه نامه می توان به پوشش آتش سوزی منازل مسکونی بیمه گذاران ، پوشش درمان انفرادی ، پوشش معافیت بیمه گذاران و . . . نام برد . 

مدیر بیمه های عمر و سرمایه گذاری بیمه حکمت با تاکید بر اینکه خدمت رسانی مطلوب به مشتریان در افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه نقش دارد، افزود: همانطور که می دانید برای مقایسه وضعیت صنعت بیمه کشور با کل اقتصاد از شاخص ضریب نفوذ بیمه استفاده می‌شود. این شاخص حاصل تقسیم حق بیمه تولیدی به تولید ناخالص داخلی (بر حسب قیمت جاری) است و بیانگر حرکت سریع‌تر یا آهسته‌تر صنعت بیمه در مقایسه با مجموع اقتصاد کشور می باشد. براساس برنامه ششم توسعه کل کشور، بیمه مرکزی موظف شد ضریب نفوذ بیمه‌های بازرگانی راتوأمان با افزایش سهم بیمه های زندگی در طول اجرای برنامه به 7 درصد برساند، لذا با نگاهی به روند رشد ضریب نفود بیمه در کشور نشان می‌دهد که این شاخص به صورت تدریجی روندی صعودی را طی کرده و از 1.3 درصد در سال 88 به 2.38 درصد در سال 97 رسیده است. 

یکی از راهکارهای موثر در افزایش ضریب نفوذ بیمه و افزایش سهم بیمه های زندگی جلب رضایت بیمه گذاران از طریق ارائه خدمات مطلوب می باشد . البته از میان برداشتن محدودیت ها و قوانین دست و پاگیر و اصلاح زیر ساخت‌های صنعت بیمه می تواند در ارائه خدمات به مردم از سوی متولیان صنعت بیمه موثر باشد.  

وی به پررنگ نمودن نقش استارتاپ ها در جامعه اشاره داشت و افزود: در بخش بیمه های زندگی و بنا بر ماهیت و طبیعت این رشته، استفاده از عامل انسانی در فروش امری لازم و ضروری است و این امر از طریق به کارگیری شبکه فروش محقق می شود.  با توجه به اینکه مؤثرترین روش فروش بیمه های زندگی در دنیا، روش فروش مستقیم با مشتری می باشد، بازاریابان مهمترین رکن فروش شرکت محسوب می گردند چرا که برخورد مستقیم نماینده ی فروش با مشتری و متقاعد نمودن او در ملاقات مستقیم، بهترین ومؤثرترین روش فروش بیمه های عمر میباشد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: