کد خبر: ۱۸۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - 25 July 2020
منصور يوسفي نيا با اشاره به كسب رتبه دوم استقرار حاكميت شركتي و ديجيتال از سوي بانك صنعت و معدن اظهار داشت: با اجراي بانكداري ديجيتال، اين بانك به عنوان يك بانك توسعه اي حركت بر روي ريل توسعه را آغاز كرده است.
منصور يوسفي نيا با اشاره به كسب رتبه دوم استقرار حاكميت شركتي و ديجيتال از سوي بانك صنعت و معدن اظهار داشت: با اجراي بانكداري ديجيتال، اين بانك به عنوان يك بانك توسعه اي حركت بر روي ريل توسعه را آغاز كرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت ومعدن، يوسفي نيا ضمن تأكيد بر ضرورت توجه به تكنولوژيهاي نوين در صنعت بانكداري گفت: مدل ديجيتال هم اکنون به یکی از مهمترین مدل هاي نظام نوین بانکی تبدیل شده و بانک صنعت و معدن به عنوان تنها نهاد مالی تخصصی در حوزه توليد کشور نسبت به تدوین نقشه راه در راستای اجرای سند"بانکداری آینده و تحول دیجیتال" اقدام کرده و توانسته در شاخص های تدوین شده در حوزه استقرار حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال در سال ۹۸ رتبه دوم را در بین دیگر بانک‌ها به خود اختصاص دهد.

وي افزود: امروزه ورود به حوزه دیجیتال، تحولی اجتناب ناپذیر بوده و مدیران بانکی نقشه راه خود را بر اساس اصول و چارچوب های اين نظام تدوین می کنند که در این راستا علاوه بر استقرار اکوسیستم و پلتفرم آن مشارکت تمامی ذینفعان در فضايي تعاملی حائز اهمیت خواهد بود .
يوسفي نيا ادامه داد: بانک صنعت و معدن پس از ابلاغ سند "بانکداری آینده و تحول دیجیتال" از سوی وزارت امور اقتصادي و دارایی در سال 98 اولویت خود را بر اجرای این سند متمرکز کرد و اقدام به تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال نمود.

مدير برنامه بانكداري ديجيتال بانك صنعت و معدن عنوان داشت: مدیران ارشد اين بانك ضمن ایجاد دفتر برنامه بانکداری دیجیتال نسبت به شناسایی نیازهای مشتریان در اکوسیستم دیجیتال اقدام کرده و انجام پروژه های مختلفی همچون فرهنگسازی و آموزش، امضا و احراز هویت دیجیتال، بلاکچین، دسترسی یکپارچه کاربران، تحول فرایندهای کسب و کار، بانکداری باز و همچنین امنیت و زیرساخت سامانه ها را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند. 

وي تصريح كرد: نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک صنعت و معدن با استفاده از مدل هاي علمي و با كمك كارگروه تشكيل شده تدوین شده است.

لازم به ذکر است در استقرار بانکداری دیجیتال کلیه ذینفعان اکوسیستم دیجیتال باید با زیرساخت امن و یکپارچه با بانک ارتباط برقرار کرده و تغییر دستورالعمل ها و رویه ها در راستای تحول دیجیتال اجتناب ناپذیر خواهد بود؛ همچنین مشارکت کلیه ارکان سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مدیران سازمان باید نسبت به ایجاد تعامل بین کارکنان و مشتریان اقدام کنند. 

گفتني است، در مدل بانكداري ديجيتال موضوع پيش بيني نياز و شناسايي ترجيحات مشتريان مطرح مي شود بنابراين لازم است با استفاده از نوآوري، فرهنگ سازي و بهره مندي از تكنولوژيهاي روز و با تكيه بر توانمندي تمامي كاركنان سازمان نخست به شناسايي توقعات و انتظارات مشتريان پرداخته شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: