کد خبر: ۱۸۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - 25 July 2020
تامین سرمایه بانک ملت انتشار ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت برای شهرداری شیراز و اصفهان را با موفقیت پشت سرگذاشت.
 تامین سرمایه بانک ملت انتشار ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت برای شهرداری شیراز و اصفهان را با موفقیت پشت سرگذاشت.

 دنیای اقتصاد نوشت: روح‌اله حسینی‌مقدم، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت درباره جزئیات این اوراق گفت: تامین نقدینگی درخصوص اجرای سه طرح توسعه با انتشار اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اصفهان، روز سه‌شنبه ۳۱تیرماه با مشارکت تامین سرمایه بانک ملت و ضمانت بانک ملت صورت گرفت. حسینی‌مقدم در ادامه با تشریح جزئیات اوراق مشارکت شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز به منظور اجرای خط ۲ قطار شهری این شهر، از محل بند (د) تبصره (۵) قانون بودجه کل کشور، اوراق مشارکت به ارزش۳ هزار میلیارد ریال درخواست کرد.

به این ترتیب موافقت اصولی انتشار این اوراق صادر شد که در بازار روز گذشته منتشر و انجام شد. به گفته حسینی‌مقدم نرخ سود سالانه اوراق مزبور ۱۸ درصد بوده که هر سه ماه یک‌بار پرداخت خواهد شد. مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت در ادامه درباره اوراق منتشر شده برای تامین مالی شهرداری اصفهان افزود: بخشی دیگر از این اوراق مربوط به تامین مالی شهرداری اصفهان بود. بر این اساس درخواست اخذ مجوز عملیات و ضمانت انتشار اوراق مشارکت شهرداری اصفهان به منظور اجرای فاز سوم خط ۲ قطار شهری این شهر به مبلغ ۳هزار میلیارد ریال صادر شد.

حسینی‌مقدم ادامه داد: این اوراق نیز از محل بند (د) تبصره (۵) قانون بودجه کل کشور، با نرخ سود سالانه ۱۸ درصد منتشر شد.  وی با اشاره به مرحله سوم اوراق منتشر‌شده گفت: مرحله سوم نیز مربوط به موافقت اصولی انتشار اوراق مشارکت شهرداری اصفهان به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان به ارزش یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود. به گفته حسینی‌مقدم، عرضه اولیه تمامی این سه اوراق روز سه‌شنبه ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۹ با ضمانت بانک ملت و در شعب منتخب بانک ملت و به‌صورت الکترونیکی و با نام، از طریق سامانه مجاز سیما صورت گرفت که با موفقیت همراه شد.

وی در ادامه توضیح داد: مدت مشارکت این اوراق چهار‌‌ساله و مقاطع پرداخت سود علی‌الحساب آن هر سه ماه یک‌بار است. تعهد پذیره‌نویسی این اوراق توسط تامین سرمایه بانک ملت انجام خواهد شد و از آنجا که این اوراق غیرقابل بازخرید در بازار پول هستند، معاملات ثانویه و انجام تعهدات بازارگردانی آن پس از گشایش نماد در بازار بورس یا فرابورس صورت خواهد پذیرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: