کد خبر: ۱۸۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - 25 July 2020
بیش از 80درصد از تقلب‌های صورت گرفته در بیمه‌های زندگی، در خرید بیمه‌نامه بعد از وقوع حادثه و فوت و در حوزه خرید بیمه‌نامه بعد از ابتلا به بیماری‌های خاص صورت می‌گیرد.
 بیش از 80درصد از تقلب‌های صورت گرفته در بیمه‌های زندگی، در خرید بیمه‌نامه بعد از وقوع  حادثه و فوت و در حوزه خرید بیمه‌نامه بعد از ابتلا به بیماری‌های خاص صورت می‌گیرد.

  به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، طرح پژوهشی" شناسایی شگردهای تقلب بیمه‌گذار علیه بیمه‌گر در بیمه‌های زندگی در ایران و کشورهای منتخب " با هدف شناسایی شگردهای تقلب بیمه‌گذار علیه بیمه‌گر و  بررسی آماری پرونده‌های تقلب به منظور بررسی زوایای بیشتر شگردهای تقلب انجام شده است. 

در راستای دست‌یابی به اهداف این طرح، شناسنامه تقلب برای مصادیق پولشویی و تمیز کردن درآمد نامشروع، ایجاد حادثه و مرگ جعلی و عمدی، اعلام وقوع حادثه تحت پوشش جعلی، اعلام از کار افتادگی جعلی یا عمدی، جعل اطلاعات پزشکی، امضا، میزان درآمد و شغل، خرید بیمه‌نامه پس از ابتلا به بیماری‌های خاص و خرید بیمه‌نامه پس از وقوع فوت بر اثر حادثه تهیه شده است.

 این شناسنامه با ایجاد سامانه اطلاعاتی، فهرستی به روز از تقلب‌های صورت گرفته در صنعت بیمه را به صورت آنلاین در اختیار بیمه‌گران قرار می‌دهد تا با استفاده از آن به پیشگیری، کشف و کنترل مصادیق تقلب بیمه‌گذار علیه بیمه‌گر بپردازند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: