کد خبر: ۱۸۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۳۰ تير ۱۳۹۹ - 20 July 2020
بازار سکه دیروز همراه با بازار ارز از قله تاریخی خود بازگشت. هر سکه طرح جدید در دومین روز حضور در کانال 11 میلیونی، ساعت 16 روز یکشنبه به بهای 11 میلیون و 180 هزار تومان معامله شد و به این ترتیب، کاهشی 20 هزار تومانی را تجربه کرد. با وجود چشم‌انداز مثبت طلای جهانی، اصلاح نرخ دلار در بازار آزاد، فلز زرد را وادار به عقب‌نشینی کرد. 

در بازار جهانی همچنان اغلب سرمایه‌گذاران طلا را افزایشی می‌دانند که می‌تواند در پیشروی سکه به سطوح جدید نقش مثبتی ایفا کند. با وجود این سکه توجه عمده خود را به روند نرخ داخلی دلار معطوف ساخته است. علاوه بر تب تورمی حاکم بر کل اقتصاد کشور، محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری کرونا نظیر لغو سفرهای مسافران ایرانی به ترکیه یکی از محرک‌های نرخ‌های ارز و در نتیجه، قیمت سکه خواهد بود.


بازار طلای جهانی
 طلای جهانی هفته قبل در ششمین صعود متوالی خود به سطح 1811 دلاری رسید. طلا به‌عنوان ابزاری برای پوشش ریسک در برابر مشکلات ناشی از کرونا و تنش‌های دیپلماتیک آمریکا و چین همچنان مورد اقبال سرمایه‌گذاران است. بر اساس نظرسنجی کیتکو 69 درصد از فعالان حرفه‌ای بازار و نیز 60 درصد از سرمایه‌گذاران خرد انتظار رشد طلا در هفته پیش رو را دارند. از نگاه این دسته از تحلیلگران، ضعف شاخص دلار مهم‌ترین نیروی محرکه طلا برای رشد بیشتر است. طلا در این هفته منتظر نتیجه گفت‌وگوها برای اعلام بسته محرک اقتصادی آمریکا و اروپاست. ضمنا احتمال رشد بازارهای ریسکی هم باعث شده تا طلا به‌عنوان ابزار پوشش تورم مورد توجه قرار گیرد. برخی از تحلیلگران نمودارگرا معتقدند اگر طلا مقاومت 1829 دلاری را بشکند ثبت رکوردهای تاریخی برای این فلز گرانبها میسر خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: