کد خبر: ۱۸۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۹ - 19 July 2020
وزارت دادگستری آمریکا در اقدامی کم‌سابقه ، اتهام نقض تحریم‌های ایران توسط فرزند بینانگذار بانک بورسی اقتصاد نوین را پس گرفت.
 وزارت دادگستری آمریکا در اقدامی کم‌سابقه ، اتهام نقض تحریم‌های ایران توسط فرزند بینانگذار بانک بورسی اقتصاد نوین را پس گرفت.

به گزارش   بلومبرگ، قاضی آمریکایی پرونده علی صدر هاشمی نژاد( فرزند محمد صدرهاشمی بینانگذار بانک بورسی اقتصاد نوین) را که اوایل سال جاری میلادی به اتهام انتقال غیرقانونی بیش از 100 میلیون دلار از یک طرح ساخت و ساز در ونزوئلا به ایران و نقض تحریم‌ها محکوم کرده بود ، مختومه و حکم قبلی هیئت منصفه را مردود اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، استدلال دادستانی، ادامه دعوی قضایی به دلیل پنهان نگه داشتن ادله و اینکه طولانی شدن روند قضایی به نفع نخواهد بود . صدر هم از نحوه ارائه شواهد در دادگاه توسط دادستانی شکایت کرده بود

پس از اعلام این رای، دادستان ها قبول کردند در ارائه مدارک لازم در دفاع از صدر تأخیر داشته اند. برخی مدارک نشان می‌دهد مقامات آمریکا خیلی زودتر از نقل و انتقال های صدر اطلاع داشتند ولی هیچگاه اقدامی جهت توقف آن اتخاذ نکردند.

رید واینگارتن وکیل صدر این اقدام را غیرمنتظره دانست و اعلام کرد :به دلیل آنکه شاکی پرونده بعد از صدور حکم دادگاه و نه قبل از آن، بعضی شواهد از جمله مصاحبه‌های منتشر نشده را ارائه کرد از قاضی خواسته بود پرونده را مختومه اعلام کند.

علی صدر هاشمی‌نژاد 40 ساله متهم بود با تکیه بر نظام مالی آمریکا در طول چند سال، ۱۱۵ میلیون دلار از ونزوئلا برای شرکت خانوادگی صدر در ایران ارسال کرده است.

وی ۱۹ مارس ۲۰۱۸ در ویرجینا دستگیر شد و قاضی دادگاه با آزادی مشروط در ازای وثیقه موافقت نکرد. با این استدلال که ممکن است با توجه به ثروت و امکاناتی که در اختیار دارد، فرار کند.

صدر ۱۶ مارس ۲۰۲۰ بعد از محاکمه‌ای دو هفته‌ای در نیویورک در پنج مورد اتهامی مجرم شناخته شد وبه گفته دادستان‌ها ، خانواده صدر مالک گروه استراتوس بوده که فعالیت‌های اقتصادی بین‌المللی و پروژه‌ای داشته که مسئول ساخت هزاران خانه در ونزوئلا بود.

دادگاه آمریکا اعلام کرده بود هاشمی‌نژاد از شرکت خانوادگی صدر استفاده کرده و از طریق ایجاد چند حساب بانکی و شرکت‌های صوری از جمله در سوئیس و ترکیه، ارسال پول به ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا را پنهان کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: