کد خبر: ۱۸۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 07 July 2020
بانکداری ایرانی _ قیمت سهام بانک گردشگری در فضای مثبت بازار سرمایه و در سایه عملکرد مطلوب شاهد رشد نزدیک به شش برابری در سال جاری شد.
 به گزارش بانکداری ایرانی ،سال جاری بی تردید سال شگفتی سازی بازار سرمایه در اقتصاد ایران است بطوری که کمتر کسی تصور چنین رشد صعودی در بازار سرمایه داشته است ، این فضای مثبت و رونق بازار سرمایه بدون شک بیشترین تاثیر را روی قیمت سهام شرکت های بورسی گذاشته است اما در این میان عملکرد شرکت ها نیز اهمیت ویژه ای دارد، شرکت های که در سال گذشته عملکرد قابل قبول و خوبی داشته اند باعث شد تا از این فضای مثبت بازار سرمایه حداکثر بهره ببرند و سهام آنها بیشتر رشد داشته باشد .
 
بانک گردشگری یکی از این شرکت هاست که توانسته با عملکرد مطلوب در سال 98 و به طبع آن نوید سالی خوب برای سهامداران و فعالان بازار سرمایه بیشترین بهره را از فضای مثبت بازار سرمایه را ببرد بطوری که سهام این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به 593 درصد رشد قیمت داشته است.
 
 هرسهم "وگردش" در پازدهمین روز تابستان سال جاری 24هزار 431 ریال ارزش گذاری شد و مورد داد ستد قرار گرفت در حالی که این سهم ، آخرین روزکاری خود در سال گذشته با قیمت چهار هزار 123 ریال به پایان برد و وارد سال 99 شد اما این روند در سال جاری شتاب بیشتری گرفت بطوری که 592.5 درصد رشد کرد، قیمت این سهام در سال گذشته هم 305 درصد افرایش داشته است.
 
 
براساس گزارش صورت های مالی منتهی به پایان سال 98 ، بانک گردشگری در سال 98 توانست 271 ریال سود برای هر سهم شناسایی کند این درحالی است که در سال 97 برای هر سهم 46 ریال زیان شناسای کرده بود، همچنین این شرکت در سال گذشته 162 میلیارد تومان سود خالص ثبت کرد.
 
سودآوری این بانک در سال 98 حاصل افزایش 83 درصدی مجموع  درآمدهای آن است که در بخش درآمدهای غیر مشاع 23 درصد ودر بخش درآمدهای مشاع 58 درصد رشد داشته است و همچنین زیان انیاشته این شرکت نسبت به سال 97 ، 55 درصد کاهش داشته است.
 
معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: