کد خبر: ۱۸۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 30 June 2020
با جریمه‌های سنگینی که به علت تحریم‌های جدید آمریکا علیه مقامات چین بر سر قانون امنیتی هنگ کنگ اعمال خواهد شد، بزرگترین بانک‌های چین ۱.۱ تریلیون دلار سرمایه خود را در معرض خطر می‌بینند.
 
 به گزارش  تسنیم به نقل از بلومبرگ، با جریمه‌های سنگینی که به علت تحریم‌های جدید آمریکا علیه مقامات چین بر سر قانون امنیتی هنگ کنگ اعمال خواهد شد، بزرگترین بانک‌های چین 1.1 تریلیون دلار سرمایه خود را معرض خطر می‌بینند.

این تحریم‌ها که از سوی هر دو حزب کنگره آمریکا حمایت می‌شود، توسط سنا تصویب شده و باید پس از تصویب مجلس نمایندگان توسط رئیس جمهور نیز امضا شود.

فرانسیس چان، یک تحلیلگر ارشد در هنگ کنگ، در یادداشتی که امروز 30 ژوئن منتشر شد، گفت: این تحریم مؤسسات مالی را از ارائه حساب به مقامات تحریم شده چین منع می‌کند. مقاماتی که بسیاری از آن‌ها تصور می‌شود از خدمات بزرگترین بانک‌های چین استفاده می‌کنند.
 
طبق گزارش‌های سالانه، بانک صنعت و بازرگانی چین، بانک ساخت و ساز چین، بانک مرکزی چین و بانک کشاورزی چین، چهار بانک بزرگی هستند که تحت حمایت دولت این کشور، دارای 7.5 تریلیون یوان (معادل 1.1 تریلیون دلار) تا پایان سال 2019 سهام در آمریکا دارند که 47 درصد از آن به شکل سپرده است.

بر اساس این گزارش، با اعمال تحریم جدید آمریکا علیه مقامات چین سرمایه این بانک‌ها در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

ماه گذشته، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا، اعلام کرد که اگر پکن قانون امنیتی جدید خود را در منطقه خودمختار هنگ کنگ اجرا کند، آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه چین اعمال خواهد کرد.

این مقام کاخ سفید همچنین هشدار داد که با این اقدام چین، احتمالاً هنگ کنگ موقعیت خود را به عنوان قطب اصلی تأمین مالی جهان از دست بدهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: