کد خبر: ۱۷۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 14 June 2020
قرنطینه های اعمال شده از ماه مارس جهت مهار همه گیری ویروس کرونا مشاغل را در فیلیپین از بین برده و به درآمد مردم این کشور آسیب رسانده است. حدود ۴.۲ میلیون نفر در فیلیپین توانایی مالی تهیه غذا را ندارند.
 
 به گزارش  تسنیم به نقل از بلومبرگ، در شرایطی که فیلیپین در حال مبارزه با همه گیری ویروس کروناست، تعداد گرسنه های این کشور طی شش ماه گذشته دو برابر شده و 90 درصد شهروندان آن تحت فشار قرار دارند.

 حدود 4.2 میلیون نفر در فیلیپین توانایی مالی تهیه غذا را ندارند. این رقم از ماه دسامبر افزایش یافته است. 

 قرنطینه های  اعمال شده از ماه مارس جهت مهار همه گیری ویروس کرونا مشاغل را در فیلیپین از بین برده و به درآمد مردم این کشور آسیب رسانده است. نرخ بیکاری در فیلیپین به رکورد 17.7 درصد در ماه آوریل رسید. به گفته بانک جهانی، اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی کوچک می شود. در حالیکه برخی کسب و کارها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، ولی بیشتر محدودیت‌ها هنوز پابرجاست مخصوصاً در منطقه مانیلا که پیش برنده اقتصاد فیلیپین است.
 

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین باید در روز دوشنبه در مورد برداشته شدن بیشتر محدودیت ها تصمیم گیری کند. حمل و نقل در مانیلا بسیار محدود شده است. دولت سعی دارد فعالیت های اقتصادی را افزایش دهد و در عین حال خطر همه گیری بیشتر را به حداقل برساند. کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در فیلیپین 25 هزار نفر گزارش شده است.

 طبق گزارش مقامات فیلیپین، احتمالاً لازم خواهد بود قرنطینه مانیلا همچنان ادامه داشته باشد چون سرعت ابتلا به این ویروس در این ماه نسبت به ماه مه افزایش یافته است. شدت این قرنطینه ها بستگی به شرایط بحران کرونا در روزهای آینده دارد.
برچسب ها: کرونا ، فیلیپین ، گرسنگان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: