کد خبر: ۱۷۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - 13 June 2020
شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۳۶ هزار و ۱۲۷ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۸۹ هزار واحد رسید.
 
ایرنا / براساس معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۷۱۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۹ هزار و ۴۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۱۰ هزار و ۲۵ واحد افزایش به ۳۷۸ هزار و ۱۲۰  واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶ هزار و ۶۲۶  واحد رشد به ۲۴۹ هزار و ۹۱۲ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۸ هزار و ۲۵۴ واحد و شاخص بازار دوم ۶۵ هزار و ۴۷۵ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۱۱۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۵۰۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار ۲۶۳ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۳۸۵ واحد،  گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۲۲۶ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۱۷۲ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۱۴۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

 در مقابل نماد سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۴۷۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۴۶۵ واحد، آلومینیوم ایران (فایرا) با ۱۷۵ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۴۹ واحد، پارس سویچ (بسویچ) با ۳۷ واحد و پتروشیمی شیراز (شراز) با ۳۵ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری غدیر، و سرمایه گذاری خوارزمی و سالمین در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون برگه سهم به ارزش یک هزار و ۱۷۴  میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۱۱ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۳ هزار و ۱۸۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۷۶۳ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۴۶ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و  توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، سیمان لار سبزوار (سبزوا)، دامداری تلیسه نمونه (تلیسه)، توکاریل (توریل)، شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا)، شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلپا) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.
برچسب ها: بورس ، بازار بورس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: