کد خبر: ۱۷۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - 13 June 2020
نشست پنل اوپک پلاس برای بررسی وضعیت بازار نفت و ارایه توصیه به وزیران این گروه در زمینه کاهش تولید هفته جاری برگزار می‌شود که به معنای ضرورت مذاکرات بیشتر درباره تمدید یا عدم تمدید توافقی فعلی کاهش تولید است.
 
 
به گزارش ایسنا، اوپک، روسیه و سایر کشورهایی که گروه اوپک پلاس را تشکیل می‌دهند، شنبه گذشته با تمدید یک ماهه کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از عرضه جهانی پیش از شیوع ویروس کرونا موافقت کردند. این توافق که از اول ماه مه به اجرا درآمد، کمک کرد قیمتهای نفت نسبت به رکورد پایینی که در آوریل به ثبت رساندند، دو برابر افزایش پیدا کنند.

اوپک پلاس برای رایزنی‌های بیشتر در خصوص کارآمدی این توافق، موافقت کرد که نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس تا پایان سال ۲۰۲۰ به صورت ماهانه برگزار شود که نخستین نشست در پنج شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

اگرچه این نشست در ادوار گذشته یک نشست متداول بوده است اما به گفته منابع آگاه اوپک پلاس، همچنان به این گروه درباره سیاست تولید توصیه‌هایی ارایه می‌کند. این به معنای آن است که هر گونه تصمیم درباره نحوه ادامه توافق محدودیت عرضه نفت فوری گرفته نمی‌شود.

کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس متشکل از اعضای اوپک شامل الجزایر، کویت، ونزوئلا، نیجریه، عراق، امارات متحده عربی و عربستان سعودی و کشورهای غیراوپک شامل روسیه و قزاقستان است.

یکی از مسائلی که کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس مورد بررسی قرار خواهد داد، پایبندی اعضا به سهمیه تولید خواهد بود. اوپک پلاس شنبه گذشته از کشورهایی مانند نیجریه و عراق خواست کاهش مازاد تولیدی که داشته اند را در فاصله ژوییه تا سپتامبر جبران کنند.

یک روز پیش از نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس، یک گروه سطح پایین‌تر به نام کمیته فنی مشترک دیدار خواهد کرد. هر دو دیدار به صورت مجازی برگزار می‌شود.

رییس شرکت ملی نفت نیجریه اعلام کرده که این کشور با کاهش بیشتر تولید تا اواسط ژوییه، مازاد تولیدی که در ماه گذشته داشته را جبران خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، مله کیاری در مصاحبه آنلاین با شرکت گلف انتلیجنس اظهار کرد که نیجریه حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز از سهمیه تولید خود در ماه مه فراتر رفت. این کشور باید ۴۰ تا ۴۵ هزار بشکه در روز کاهش اضافی انجام دهد تا مازاد تولید خود را جبران کند.
برچسب ها: اوپک پلاس ، نفت ، تولید نفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: