کد خبر: ۱۷۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - 07 June 2020
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و روز سه‌شنبه 20 خرداد در استان‌هایی نظیر اردبیل، زنجان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، رگبار باران پیش‌بینی می‌شود و احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی وجود دارد.
  ‌
صادق ضیائیان در گفت‌وگو با  فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز بیان کرد: امروز رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در شمال شرق و شرق سواحل خزر شاهد هستیم، همچنین در برخی ساعات گرد و خاک و وزش باد شدید در استان‌های قم، سمنان، یزد، ایلام، جنوب تهران، خوزستان، بوشهر، جنوب فارس و جزایر خلیج فارس پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز آینده در استان‌های قم، مرکزی، هرمزگان و غرب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود که بروز این شرایط در ساعات بعد از ظهر محتمل‌تر است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز سه شنبه در شمال غرب کشور و غرب سواحل خزر، همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران و البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و این شرایط روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در شمال غرب و سواحل خزر پیش بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: از امروز تا اواخر هفته وزش باد شدید در نوار شرقی کشور داریم که در زابل با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه است.

وی بیان کرد: امروز ‌یکشنبه 99/03/18 در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، روز دوشنبه 99/03/19 در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و روز سه‌شنبه 99/03/20 در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و مازندران، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، که احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه وجود دارد، توصیه می‌شود‌ از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب شود و محدودیت در صعود به ارتفاعات در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 45 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 5 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 30 و 20 درجه خواهد بود.

وی افزود:‌ امروز در تهران آسمان قسمتی ابری، دید افقی بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 15 درصد است. سرعت باد در پایتخت امروز 11 کیلومتر بر ساعت و جهت باد غربی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: