کد خبر: ۱۷۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 06 June 2020
بانکداری ایرانی- از ابتدای اردیبهشت ماه سال 99 نرخ سود بانکی نظم خاصی پیدا کرد و با نرخ 15 درصد تثبیت شد. این در حالی است که تا این تاریخ بسیاری از بانک ها با وجود بخشنامه 15 درصدی بانک مرکزی سودهای بالاتری را پراخت می کردند.
بانکداری ایرانی-  معصومه فریادرس،  از ابتدای اردیبهشت ماه سال 99  نرخ سود بانکی نظم خاصی پیدا کرد و با نرخ 15 درصد تثبیت شد. این در حالی است که تا این تاریخ بسیاری از بانک ها با وجود بخشنامه 15 درصدی بانک مرکزی سودهای بالاتری را پراخت می کردند. 
 
برهمین اساس بانک مرکزی در این تاریخ بانک مرکزی تصمیم به نظم بخشیدن به این پرداختها کرد.
 
به گزارش بانکداری ایرانی،  پس از این نظم بخشی ها، وضعیت سپرده‌های بانکها هم تغییر کرد تا جایی که سپرده بلند مدت رشدی حدود 1.35 درصد را تجربه کرد حال آنکه سپرده بلند مدت نزدیک به 4درصد رشد داشته است. 
 
 
در بررسی شش بانک بزرگ خصوصی سازی شده و خصوصی ایران نشان می دهد که وضعیت سپرده بانکی در بانک ها رویه کاهشی داشته است. در مجموع نسبت به  فروردین ماه مانده سپرده بانکها تغییرات اساسی را تجربه کرده است و بجز بانک صادارت که رشد  درصدی را تجربه کرده اند مابقی بانکها در سپرده گیری بلند مدت کاهشی  بودند و تنها بانک ملت رشد تقریبا مانند ماه گذشته سپرده گیری کرده است.

 بیشترین کاهش در بانک  پاسارگاد با رقم منفی 8 درصدی رخ داده است. 
 
بیشترین میزان سپرده بلند مدت در اردیبهشت99  متعلق به بانک تجارت با رقم 749 هزار میلیارد ریال بود که نسبت به ماه فروردین 99 با کاهش شش درصدی مواجه شده است.

حال آنکه سپرده کوتاه مدت بانک تجارت در این دوره با رشد 18 درصدی مواجه شده و به رقم 596 هزار میلیارد ریال رسید. 


 
معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: