به گزارش
مهر، در جلسه اسفند ماه سال گذشته شورای عالی ترافیک که با حضور معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، طرح جامع ریلی تهران را به تصویب رساند که بر اساس آن، وزارت راه و شهرسازی موظف به احداث و بهره برداری از راه آهنهای حومهای شهر تهران شده است.
تکمیل یا ساخت خطوط ریلی حومهای تهران که به عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده، به شرح زیر است:
تهران-هشتگرد با انشعاب به شهر قدس و مارلیک و خطوط اتصالی با متروی تهران
تهران-باقرشهر-فرودگاه امام-پرند با انشعاب به رباط کریم
تهران-ورامین-پیشوا با انشعاب به پاکدشت
تهران (متروی فرهنگسرا) - ترمینال شرق- پردیس-رودهن
تهران (متروی آزادگان) -اسلامشهر
تهران (متروی صادقیه) -هشتگرد
همچنین این وزارتخانه با همکاری شهرداری تهران، مکلف به اتصال خطوط متروی آزادگان به پرند و اتصال متروی آزادگان به متروی فرهنگسرا (ترمینال شرق) برای اتصال شهر جدید پرند به شهر جدید پردیس شده است.
تشکیل شرکت قطارهای حومهای؛ در آستانه فراموشی
خاطرنشان میشود، تأسیس شرکت قطارهای حومهای در برنامه ششم توسعه و ذیل شرکت راه آهن به تصویب مجلس رسید که هنوز با گذشت سه سال از تصویب برنامه ششم، اساسنامه این شرکت در هیئت دولت به تصویب نرسیده و ایجاد این شرکت به عنوان سامان دهنده حمل و نقل حومهای، در هالهای از ابهام قرار دارد.