شرکت بیمه دی در اجرای ابلاغیه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کلیه فرآیندهای بیمه نامه های شخص ثالث خود را بدون نیاز به نسخه فیزیکی بیمه نامه انجام خواهد داد.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی؛ به منظور تسهیل دسترسی بیمه گزاران محترم بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمه نامه های خود و ارائه خدمات بیمه ای به ایشان بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمه نامه، از تاریخ ۳ خرداد ۹۹، صدور، تمدید و پرداخت خسارت بیمه نامه های مذکور بدون نیاز به ارائه بیمه نامه فیزیکی صورت می گیرد.
کلیه واحدهای صدور و بیمه گزاران محترم شرکت بیمه دی می توانند اطلاعات مربوط به بیمه نامه های صادره خود را پس از دریافت کد یکتا از سامانه بیمه مرکزی و یا سامانه بیمه دی، اخذ نمایند.
گفتنی است شرکت بیمه دی از جمله شرکت های پیش رو در بحث الکترونیکی کردن بیمه نامه های خود بوده است به طوری که زیرساخت های صدور بیمه نامه الکترونیکی شخص ثالث در سال ۹۷ مهیا شد و این شرکت در همان تاریخ از اولین بیمه نامه الکترونیکی خود رونمایی کرد.
بر اساس بخشنامه شماره ۹۹/۱۰۰/۱۵۵۶۳ بیمه مرکزی جمهوری اسلام ایران، شرکت های بیمه ای موظفند کلیه فرآیندهای صدور و پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث مانند فروش و تمدید بیمه نامه، اعمال تخفیف عدم خسارت و رسیدگی و پرداخت خسارت را بدون نیاز به نسخه فیزیکی انجام دهند، اطلاعات مورد نیاز ایشان را از طریق پیامک ارسال خواهد کرد.