کد خبر: ۱۷۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 16 May 2020
کلیه شرکت های بیمه ای از اول خرداد ماه زیر ساخت های لازم را برای دسترسی الکترونیکی بیمه گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات مورد نیاز فراهم آورند.
 
بانکداری ایرانی-  اولتیماتوم بیمه مرکزی به بیمه‌ها:‌ تمام فرایند صدور و پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث الکترونیکی شود

به گزارش  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، رییس کل بیمه مرکزی به شرکت های بیمه ای ابلاغ کرد که به منظور تسهیل دسترسی بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمه‌نامه‌های خود و ارائه خدمات بیمه‌ای به آنها بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمه‌نامه، از ابتدای خردادماه سال جاری اقدامات چهار گانه زیر را انجام دهند.

غلامرضا سلیمانی در این ابلاغیه شرکت های بیمه ای راموظف کرده است تا زیرساخت‌های لازم برای دسترسی و اخذ الکترونیکی کلیه اطلاعات بیمه‌نامه شخص ثالث صادره را با حفظ امنیت اطلاعات شخصی اشخاص، برای بیمه‌گذاران خود فراهم نمایند.

رییس شورای عالی بیمه هم چنین به شرکت های بیمه ای تاکید کرده است که کلیه بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خود را پس از دریافت کد یکتا از بیمه مرکزی ایران صادر نموده و لینک دریافت نسخه قابل چاپ بیمه‌نامه را از طریق ارسال پیامک، کد یکتا، آدرس الکترونیکی صفحه استعلام اصالت بیمه‌نامه از بیمه مرکزی ایران و نیز از آن شرکت را به بیمه‌گذاران خود اعلام نمایند.

سلیمانی در این ابلاغیه اعلام کرده است که شرکت های بیمه ای کلیه فرآیندهای صدور و پرداخت خسارت بیمه‌نامه شخص ثالث از جمله فروش و تمدید بیمه‌نامه، اعمال تخفیف عدم خسارت و رسیدگی و پرداخت خسارت را بدون نیاز به ارائه بیمه‌نامه فیزیکی انجام دهند.

رییس کل بیمه مرکزی شرکت های بیمه ای را موظف کرده است که این موارد را از طرق مقتضی به اطلاع بیمه‌گذاران و سایر ذی‌نفعان برسانند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: