ایرنا / به گزارش روز سه شنبه روابطعمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای پس از ایجاد کانال رسمی بنیاد ملی بازیهای رایانهای در شبکه آموزشی شاد، محتوای ساخت بازیهای رایانهای تدوین شده توسط این مجموعه در بستر شبکه «شاد»، برای دانش آموزان و مربیان علاقمند قابل دریافت شده است.
همچنین انیمیشنهای تبلیغی- ترویجی بنیاد ملی بازیهای رایانهای که با هدف فرهنگسازی استفاده از بازیهای ویدیویی تولید شده نیز بر روی این شبکه بارگزاری شده است. این انیمیشنها با محتواهای آموزشی در قالب موضوعاتی چون کنترل محتوای بازیهای رایانهای، عدم توجه به رده بندی سنی بازیهای رایانهای در ایران، تقویت روحیه رقابت در فرزندان با انجام بازیهای رایانهای مناسب و برقراری تعامل بین بچهها با انجام بازیهای رایانهای مناسب، تولید و ازطریق شبکه شاد قابل دریافت است.
«سید محمدعلی سیدحسینی» معاون حمایت بنیاد در خصوص کانال رسمی بنیاد ملی بازیهای رایانهای در شبکه آموزشی شاد و جزئیات محتواهای منتشر شده در آن گفت: شبکه شاد در واقع شبکه اجتماعی دانشآموزان است که به ضرورت دوره شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس دراین ایام ایجاد شد؛ اما به تدریج توسعه بیشتری پیدا کرد و درحال حاضرقریب ۱۰ میلیون دانشآموز در آن عضو هستند.
این تعداد عضو، ظرفیت عظیمی را برای آموزش ایجاد خواهد کرد که بنیاد ملی بازیهای رایانهای نیز در راستای تفاهمنامه همکاری که زمستان سال ۹۸ با معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در راستای لزوم توسعه و حمایت از بازیها و بازیسازان ایرانی و اشاعه فرهنگ ایرانی - اسلامی بین دانشآموزان برای ساماندهی فعالیتهای فراغتی، فرهنگی و آموزشی نسل جوان به امضا رسانده، در زمینه تامین محتوای آن در حوزه آموزش ساخت بازیهای رایانهای فعالیت خواهد کرد.
معاون حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانهای با اشاره به اینکه محتواهای مورد نظر بنیاد برای بارگزاری در این شبکه اغلب در زمینه آموزش بازیسازی و ارتقاء سواد بازی برای دانشآموزان است، افزود: در این شبکه امکان معرفی بازیهای ارزشآفرین فرهنگی نیز وجود دارد و در تلاش هستیم تا بتوانیم به معرفی بازیهای بازیسازان عضو همگرا برای دانشآموزان نیز بپردازیم.
سیدحسینی با تاکید براینکه اجباری در فرا گرفتن محتواهای ارائه شده بنیاد در شبکه آموزش برای دانش آموزان وجود ندارد، گفت: بهرهمندی از محتواهایی که بنیاد ملی بازیهای رایانهای در شبکه شاد ارائه میکند، اختیاری است و به نوعی به ترویج دانش تولید بازی و الگوهای مصرف صحیح بازیها اختصاص دارد.