کد خبر: ۱۷۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 12 May 2020
معاملات آتی شاخص سهام آمریکا امروز (دوشنبه) در حالی با کاهش مواجه شد که سرمایه گذاران نسبت به موج دوم شیوع ویروس کرونا ابراز تردید و نگرانی کردند.
 
به گزارش   تسنیم به نقل از رویترز، معاملات آتی شاخص سهام آمریکا امروز (دوشنبه) در حالی با کاهش مواجه شد که سرمایه گذاران نسبت به موج دوم شیوع ویروس کرونا ابراز تردید و نگرانی کردند.

در حالی که قیمت نفت بازهم با کاهش مواجه شد و تعداد مبتلایان به کرونا در آلمان و کره جنوبی پس از برداشتن محدودیت های قرنطینه دوباره افزایش یافت، ارزش سهام دو شرکت برتر بازار بورس آمریکا یعنی شرکت های نفتی اگزون موبیل و شورون بیش از یک درصد در معاملات آتی سقوط کرد.

بنا بر این گزارش، ارزش سهام شرکت های کشتیرانی گردشی و خطوط هوایی که با شیوع کرونا و تعطیلی ها دچار رکود شدیدی شده اند، نیز امروز با کاهش مواجه شد.

شرکت کشتیرانی گردشی کارناوال، هولدینگ کشتیرانی گردشی نروژ، شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز و هولدینگ یونایتد ایرلاینز در زمره شرکت هایی هستند که سهام آنها امروز سقوط کرده است.

این در حالی است که شاخص بازار بورس "نزدک" آمریکا هفته گذشته تمام خسارت های خود را در سال 2020 جبران کرده بود چرا که سرمایه گذاران به داده های ناخوشایند اقتصادی، از جمله بیکاری بیش از 20 میلیون نفر در ماه آوریل، توجه نکره بودند.

با این حال ، شاخص بورس آمریکاS&P 500  هنوز هم بیش از 13 درصد پایین تر از رکورد خود در ماه فوریه است و تحلیلگران هشدار داده اند که با توجه به خراب تر شدن وضعیت کلان اقتصادی، پیش بینی می شود که رکود جهانی عمیق و پایدار باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: