به گزارش
ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، تا پیش از شیوع بحران کرونا برندهای لوکس از جمله لویی ویتون با گسترش سلطه خود بر بازارها به سودآوری هنگفتی رسیده بودند که باعث شده بود تا برنارد آرنو فرانسوی حتی به دومین فرد ثروتمند در جهان نیز تبدیل شود. با این حال با شیوع کرونا و بسته شدن بخش زیادی از کسب و کارها، تمایل مردم برای خرید کالاهای لوکس کاهش یافت و به دنبال آن ارزش برندهای لوکس نیز با کاهشی محسوس مواجه شد.
برنارد آرنو ۷۱ ساله که سال گذشته ۳۱.۴ میلیارد دلار ثروتمندتر شده بود در سال جاری با از دست دادن ۲۸ میلیارد دلار از ثروتش، بیشترین خسارت را از کرونا در بین میلیاردرهای جهان متحمل شده و اکنون با ۷۷ میلیارد دلار ثروت، چهارمین فرد ثروتمند جهان است هر چند که وی هنوز ثروتمندترین فرد در فرانسه و اروپا محسوب می شود.
آرنو از سال ۱۹۸۹ مدیرعامل لویی ویتون شد و تاکنون این سمت را حفظ کرده است. وی مالک ۹۶.۵ درصد از سهام برند کریستین دیور است که بزرگ ترین زیرمجموعه در گروه مادر لویی ویتون محسوب می شود و ۴۱ درصد کل ارزش سهام لویی ویتون مربوط به آن است. لویی ویتون که لوکس ترین برند جهان نیز محسوب می شود سال گذشته لوکس ترین برند آمریکا یعنی تیفانی را به قیمت ۱۵ میلیارد دلار خریداری کرده بود.
با همه گیری کرونا، درآمدهای لویی ویتون حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است در حالی که سال گذشتهاین برند با افزایش ۳۰ درصدی فروش خود موفق شده بود تا ۱۴.۵ میلیارد دلار سودآوری داشته باشد.
موسسه مشاورین مک کینزی نیز هشدار داده است برندهای لوکس حتی در سناریو خوش بینانه با کاهش ۴۰ درصدی درآمدهای امسال خود مواجه خواهند شد و عبور از فروش ۳۰۰ میلیارد دلار که پیشتر پیش بینی می شد امسال محقق نخواهد شد.