کد خبر: ۱۷۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 01 May 2020
معاون کل وزارت بهداشت گفت: استانهای فارس و کهگیلویه و بویر احمد در حوزه مدیریت کرونا موفق بوده اند.
 
به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی بعدازظهر امروز جلسه مدیریت بیماری کرونا که در استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون اقدامات مناسبی در حوزه درمان بیماری کرونا در کشور انجام شده ولی ضرورت دارد برای توفیق بیشتر در این حوزه اقدامات پژوهشی بیشتری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمرکز زیادی برای پیشگیری از این بیماری در کشور صورت گرفته است چون پیشگیری در در نهایت به کنترل این ویروس منتهی می شود.

معاون کل وزارت بهداشت در ادامه به هزینه‌های درمان بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: هزینه‌ای که در بیمارستان‌های دولتی از هر بیمار کرونایی گرفته می‌شود ۱۸۳ هزار تومان است.

حریرچی تاکید کرد: البته هزینه های هر بیماری که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شود بیش از 700 هزار تومان است ولی 183 هزا رتومان از آنها دریافت می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به ضرورت شناسایی بیماران کرونایی گفت: در استان البرز با جمعیت بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر باید روزانه یک‌هزار و ۵۰۰ تست تشخیصی کرونا انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه مدیریت بیماری کرونا استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد موفق عمل کرده‌اند، گفت: روزانه در فارس یک‌هزار و ۷۷۰ تست و در کهگیلویه و بویر احمد ۳۵۰ تست انجام می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: نیاز روزانه استان‌های فارس و کهکیلویه و بویر احمد ۴۵ تست است و مابقی تست‌ها را برای استان‌های همجوار انجام می‌دهند.

حریرچی تاکید کرد: باید اقدامات لازم برای بیماریابی وانجام تست کرونا در البرز بیشتر شود و تماس افراد مبتلا با دیگر افراد در این استان باید کنترل شود.
برچسب ها: حریرچی ، کرونا ، البرز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: