کد خبر: ۱۷۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 26 April 2020
وزیر اقتصاد با تاکید بر نبود حباب در بورس و اعلام اینکه سال ۹۹، سال اوج عرضه سهام است ، گفت: کار دولت و اقتصاد هیچ وقت با بورس تمام نمی‌شود.
وزیر اقتصاد با تاکید بر نبود حباب در بورس و اعلام اینکه سال ۹۹، سال اوج عرضه سهام است ، گفت: کار دولت و اقتصاد هیچ وقت با بورس تمام نمی‌شود.

به گزارش  صدا و سیما، فرهاد دژپسند در پایان نشست دیروز با فعالان بازار سرمایه گفت : علاوه بر آماده سازی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ، سهام چند پالایشگاه و بنگاه‌های بزرگ نیز برای عرضه در بورس در حال آماده شدن است که به نوبت در بورس پذیرش و عرضه خواهند شد. همچنین همه شرکت های تحت مدیرین بانک ها عرضه خواهند شد.

وی افزود: عرضه سهام شرکت‌های تأمین اجتماعی آغاز شده و بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی هم در نشست برای واگذاری سهام برخی بنگاه‌ها اعلام آمادگی کردند. بنابراین سال جاری، سال پیک عرضه سهام دولت و بخش عمومی در بورس است.

این مقام مسئول ادامه داد: درخواست من از مردم این است که از مشاوره‌ها در رتبه بندی خرید و فروش سهام استفاده کرده در خرید و فروش سهام شتابزده عمل نکنند.

دژپسند با بیان اینکه ابزارهای مختلفی برای تأمین مالی بنگاه‌ها در بورس تعریف شده ، افزود: بنگاه‌ها می‌توانند برای سرمایه در گردش ، اقدام به عرضه اوراق کنند. ضمن اینکه می‌توانند از طریق افزایش سرمایه از محل صرف سهام ، پذیره نویسی سهام کنند .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بورس حباب دارد یا خیر؟ گفت: بر اساس آخرین مطالعات پژوهشکده امور اقتصادی وزارت اقتصاد ، بورس حباب ندارد . البته ممکن است برای برخی از بنگاه‌ها این حالت وجود داشته باشد که برای آن‌ها و رفع این معضل باید راهکاری پیدا کرد اما برای کل بازار ، حبابی وجود ندارد و هیچ مطالعه‌ای هم نشان نداده است .

وزیر اقتصاد گفت: عمق بازار سهام حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و از اول سال حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی و عمومی عرضه شده که افزایش عمق بازار را نشان می‌دهد. از این رو شاخص هم افزایش می‌یابد. البته برخی‌ هم آینده صنایع را مطالعه و براساس چشم‌انداز اقدام می‌کنند. بنابراین شاهد این افزایش عمق بازار هستیم.

دژپسند در پاسخ به این پرسش که آیا با اتمام عرضه سهام دولتی، کار دولت با بورس تمام می‌شود؟ توضیح داد: کار دولت و اقتصاد هیچ وقت با بورس تمام نمی‌شود. هر قدر اقتصاد پیشرفته‌تر، مدرن‌تر و عمیق‌تر شود نیاز آن به بورس بیشتر می‌شود و بازار مالی در آینده اقتصاد ایران ، اتکای قابل توجهی به بازار سرمایه خواهد داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: