کد خبر: ۱۷۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 25 April 2020
وزیر اقتصاد با حمایت تمام قد از بورس به افزایش ابزارها و عرضه اولیه وعده داد و رییس جدید سازمان بورس هم بر ساماندهی فعالیت افراد در شبکه های اجتماعی تاکید کرد.
وزیر اقتصاد با حمایت تمام قد از بورس به افزایش ابزارها و عرضه اولیه وعده داد و رییس جدید سازمان بورس هم بر ساماندهی فعالیت افراد در شبکه های اجتماعی تاکید کرد.

  فرهاد دژپسند در جریان برگزاری نشست هم اندیشی صبح امروز با مسئولان بازار سرمایه و صاحبنظران گفت : تنها راه نجات اقتصاد ، بازار سرمایه است. بورس هم انتخاب مردم بوده و با افزایش ابزارها و عرضه اولیه به این انتخاب پاسخ خواهیم داد.

وی ادامه داد: حمایت های رئیس جمهور بالاترین مقام اجرایی را از بورس داریم و عرضه های اولیه با قدرت تا پایان سال ادامه دارد. حمایت دولت از بورس ادامه دار خواهد بود و مختص یک زمان کوتاه مدت نیست.

دژپسند افزود: هنگامی که از بورس استقبال می شود چرا باید مردم را بترسانیم؟ چرا از این فرصت استفاده نکنیم؟ در این میان مطالعات نشان داده بورس طی ۷ ماه اخیر حباب ندارد.

براساس این گزارش، اعلام نبود حباب در بورس توسط وزیر اقتصاد ، پاسخی بود به اظهارات برخی کارشناسان و فعالان بازار که در روزهای اخیر با ارایه آمارهای مقایسه ایی ، نسبت به وجود حباب در اکثر شرکت ها و سهام هشدار داده و ابراز نگرانی کرده بودند.

دژپسند در بخش دیگری به پذیره نویسی نخستین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) و شامل 3 بانک ملت ، تجارت و صادرات و دو بیمه البرز و اتکایی امین و به ارزش 16.5 هزار میلیارد تومان خبر داد که بزودی ( به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی نیمه دوم اردیبهشت ) در بورس از طریق بانک مسکن عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در پی تشکیل ستاد تسهیل پذیرش سهام شرکت‌ها ، همه متولیان برای واگذاری زیرمجموعه ها اعلام آمادگی کردند و جلسات هیات  پذیرش هم بیشتر شده به طوریکه تقریبا" هیچ شرکتی در صف پذیرش نیست . علاوه بر این یکی از پیشنهادات برای پاسخ به نیاز طرف تقاضا ، اعمال افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم است است که این روش در اولویت قرار گرفته است .

همچنین حسن قالیباف اصل رییس جدید سازمان بورس در این نشست اعلام کرد به زودی فعالیت افراد در شبکه های اجتماعی مرتبط با بازار سرمایه ساماندهی می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: