کد خبر: ۱۷۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 22 April 2020
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز جمعه 5 اردیبهشت سامانه بارشی تازه از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود.
 
صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ امروز بارش پراکنده در غرب سواحل خزر ادامه دارد و شدت بارش‌ها در  جنوب‌شرق استان کرمان، شرق یزد، جنوب آذربایجان غربی، شمال سیستان و بلوچستان و استان خراسان‌جنوبی است که با ریزش تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز آینده 4 اردیبهشت سامانه بارشی از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و موجب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در دامنه‌های زاگرس مرکزی، نوار شمالی کشور خواهد شد و در مناطقی از شرق و مرکز کشور نیز ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش‌ها روز پنج‌شنبه در استان‌های قزوین، آذربایجان شرقی، زنجان، شمال کردستان و جنوب آذربایجان غربی است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز جمعه 5 اردیبهشت سامانه بارشی مذکور در شمال‌شرق و شرق کشور همچنین شرق سواحل شمالی کشور، ارتفاعات البرز شرقی و استان سمنان فعال است و بعدازظهر جمعه از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: روز جمعه در شمال‌غرب و دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین رگبار باران و رعد و برق رخ می‌دهد.

وی افزود: روز شنبه 6 اردیبهشت سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش در شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین خواهد شد.

ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه 7 فروردین بارش‌ها در شمال‌ غرب کاهش می‌یابد و این سامانه در غرب و جنوب غرب ادامه فعالیت دارد ضمن آنکه دامنه جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران و البرز و سمنان همچنین مرکز، شرق و جنوب کشور را در بر می‌گیرد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش‌ها روز یکشنبه 7 اردیبهشت در شمال‌غرب فارس شمال کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب‌شرق لرستان، دامنه‌های جنوبی البرز در غرب سمنان و شرق تهران خواهد بود.

وی بیان کرد: از اواخر وقت روز یکشنبه 7 اردیبهشت بارش در سواحل خزر نیز آغاز می‌شود و روز 8 اردیبهشت در جنوب کشور مناطقی از مرکز، شرق، شمال‌شرق و شرق سواحل خزر باران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: از امروز تا جمعه 5 اردیبهشت دما در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد و در این مدت در ارتفاعات سردسیر شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر همچنین اردبیل با کمینه دمای صفر درجه سردترین مراکز استان خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: در مناطقی که ذکر شد از بعدازظهر امروز تا روز جمعه 5 اردیبهشت آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه پیش‌بینی و توصیه می‌شود مدیریت آب سدها و تمهیدات برای حفظ محصولات کشاورزی در دستور کار باشد و مردم از توقف و تردد در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری در برخی ابری با بارش باران و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 22 و 17 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در تهران آسمان نیمه‌ابری، دید افقی بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 18 درصد است. جهت باد امروز در پایتخت جنوب غربی و سرعت آن 29 کیلومتر بر ساعت است.
برچسب ها: هواشناسی ، تهران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: