کد خبر: ۱۷۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - 15 April 2020
در تاریخ بورس ایران برای بار اول است که چنین عرضه ای صورت می‌گیرد.این اولین بار است که برای عرضه یک شرکت در بورس مقامات کشور واکنش نشان می‌دهند. پیش از این نیز وزیر کار در اینستاگرام و توییتر خود نسبت به عرضه اولیه شستا واکنش نشان داده بود.
حسن روحانی: در تاریخ بورس ایران برای بار اول است که چنین عرضه ای صورت می‌گیرد.این اولین بار است که برای عرضه یک شرکت در بورس مقامات کشور واکنش نشان می‌دهند. پیش از این نیز وزیر کار در اینستاگرام و توییتر خود نسبت به عرضه اولیه شستا واکنش نشان داده بود.

 حسن روحانی در اقدامی که تاکنون در عمر 53 ساله بورس ایران سابقه نداشت از عرضه اولیه 10 درصد سهام شستا در بورس حمایت کرد و در جلسه هیئت دولت گفت : امروز بزرگترین عرضه سهام اولیه در بورس با 10 سهام شستا انجام می شود که در تاریخ بورس ایران برای بار اول چنین عرضه ای صورت می‌گیرد و طی آن همه زیرمجموعه های این هلدینگ بزرگ چند رشته ای و شامل 187 شرکت عرضه می‌شود که مدل جدیدی است . یعنی این شرکت عظیم و هلدینگ اقتصادی بسیار بزرگ یکجا عرضه می شود.

وی ادامه داد : از روز اول حضور دولت دوازدهم و هنگام انتخاب وزیران و مشورت با مقام معظم رهبری در حرم امام رضا (ع)، یکی از نکات تاکیدی ایشان عدم تصدی گری های غیر ضروری دولت و عرضه اموال و سهام به مردم بود. همان جا فرموند نسبت به نیروهای مسله هم همین دستور را می دهم . در مناسبت های بعدی هم ایشان بر این خواسته تاکید کردند.

 حتی درباره تامین اجتماعی و شستا که فردی نامه ایی به ایشان نوشته بود که شستا مربوط به دولت نیست ، ایشان فرموند خیر این شرکت هم مربوط به دولت است و باید عرضه و سهام آن در اختیار مردم قرار گیرد و تامین اجتماعی هم دست از تصدی گری بردارد.

روحانی افزود: اشکالی ندارد که تامین اجتماعی سهام شرکت های مختلف را داشته باشد ولی باید تصدی گری و مدیریت قدم به قدم واگذار شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: