کد خبر: ۱۷۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - 13 April 2020
بانکداری ایرانی - موسسه ملل در سال 98 توانست تراز مثبت یک هزار ۴۳۳ میلیارد تومان را ثبت کند و همچنین بالا ترین بازدهی سهام در بین گروه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری را کسب کرد.
    بانکداری ایرانی -  موسسه ملل گزارش فعالیت دوازدهم ماه سال ۹۸ را منتشر کرد .
 
   به گزارش بانکداری ایرانی ، این موسسه مالی و اعتباری  توانسته در طول دوازده ماه سال گذشته تراز مثبت یک هزار ۴۳۳ میلیارد تومان را ثبت کند که حاصل کسب سه هزار ۷۱۳ میلیارد تومان  در آمد از محل تسهیلات اعطایی و پرداخت دو هزار ۸۲۹ میلیارد تومان سود به سپرده گذاران است .
 
بر همین اساس موسسه ملل بیش از ۱۵ هزار ۷۴۳ میلیارد تومان در پایان سال ۹۸ انواع  تسهیلات در اختیار مشتریان خود در همه بخش های اقتصادی قرار داده است که بیشترین این تسهیلات در قالب تسهیلات فروش اقساطی با رقم دو هزار ۶۱ میلیارد تومان ، مشارکت معدنی با رقم یک هزار ۲۴۲ میلیارد تومان و سایر تسهیلات با رقم ۹۷۵  میلیارد تومان است.
 
 
اعداد به میلیارد تومان
 
 
 این شرکت بورسی در طول سال ۹۸ بیشترین سود را بترتیب به سه سرفصل بلند مدت یک ساله  با رقم دو هزار ۱۰۶ میلیارد تومان ، کوتاه مدت با رقم ۱۷ میلیارد تومان و سپرده های پنج ساله با رقم  ۲.۲۵ میلیارد تومان پرداخت کرد و همچنین ۲۸۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مشتریان اعطا کرد که نسبت به سال گذشته بیش از ۶۷ درصد رشد داشته است.
 
  موسسه ملل در بخش جذب سپرده های سرمایه گذاری در دوازده ماه ۹۸ رشد چشم گیر بیش از ۵۵ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته است و توانست ۱۵ هزار ۱۵۷ سپرده جذب کند این رقم در سال ۹۷ ، ۹ هزار ۷۶۵ میلیارد تومان  بود .
 
 "وملل" در آخرین شفاف صورت های مالی منتهی به پایان زمستان سال گذشته ۲۵۶ ریال سود برای هر سهم شناسایی کرد این رقم در مدت مشابه سال ۹۷ تنها ۱۱ ریال بود که رشد خیره کننده ای داشته است که هچنین  توانست سود انباشته خود را ۷۰۹۷ درصد افزایش دهد و به رقم ۱۵۵ برساند .
 
 
 براساس این گزارش  در آمد های مشاع موسسه ملل در سه فصل نخست سال ۹۸، ۳۲ درصد نسب به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است و در آمد های غیر مشاع ۹ درصد افزایش داشته است، در بخش در آمد های مشاع سود حاصل از سرمایه گذاری و سپرده گذاری بیشترین  رشد داشته و ۴۷۲ درصد افزایش یافت است .
 
 بررسی باز دهی سهام ۱۹ بانک و موسسه مال حاضر در بازار سرمایه نشان می دهد بازدهی سهام  "وملل" بیشترین رشد را در بین سهام گروه بانک ها و موسسات مالی در سال ۹۸ داشته است و از سرعت نقد شوندگی مطلوبی برخودار بود .
 
 
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: