کد خبر: ۱۷۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - 09 March 2020
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تلاش بانک مرکزی برای حمایت از پلتفرم‌های مالی تقدیر کرد و گفت: فصل جدیدی در مسیر بهبود شرایط اقتصادی کشور آغاز شده است.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تلاش بانک مرکزی برای حمایت از پلتفرم‌های مالی تقدیر کرد و گفت: فصل جدیدی در مسیر بهبود شرایط اقتصادی کشور آغاز شده است.

محمدحسین قربانی با تقدیر از اقدامات اخیر بانک مرکزی در حمایت از پلتفرم‌ها و سامانه‌های جدید بانکی با هدف کمک هر چه بیشتر به بحث تولید، گفت: خوشبختانه پلتفرم‌های جدید مالی توانسته‌اند بسیاری از نیازهای حلقه تولید را برطرف کنند و به این ترتیب در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی موثر باشند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوآوری‌های شبکه بانکی ضمن ایجاد شفافیت‌های مالی بسیار از عمده مفاسد اقتصادی نیز کاسته است، افزود: انجام بسیاری از فرآیندها در بستر اینترنت توانسته از خطاهای انسانی نیز بکاهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه باید فضا برای آشنایی هر چه بیشتر صنف تولیدکننده و همچنین سرمایه‌گذار با پلتفرم‌های جدید مالی باز شود، تصریح کرد: استفاده هر چه بیشتر از این پلتفرم‌ها می تواند در مسیر توسعه اقتصادی موثر باشد از این رو ارایه آموزش‌های لازم به مردم نیز می‌تواند مفید باشد.

قربانی با بیان اینکه با وجود پلتفرم‌های جدید مالی دغدغه انحراف منابع به ویژه در بستر تسهیلات بانکی نیز از میان خواهد رفت، گفت: «استفاده از حوزه وب با توجه به نظارت‌های سیستمی که بر آن اعمال می‌شود در سال های اخیر توانسته به کاهش بسیاری از تخلفات کمک کند از این رو اقبال بانک مرکزی به استفاده از چنین پلتفرم‌هایی به مثابه گام به جلو قلمداد می شود.»

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه پلتفرم های نوین، تخلفات و رانت در حوزه پولی کشوررا کاهش می دهد، خاطرنشان کرد:« با این پلتفرم ها، پول و منابع مالی به مسیر اصلی خود یعنی تولید هدایت می شود؛ به همین دلیل ما ازچنین اقداماتی حمایت می کنیم. ضمن آن که این پلتفرم ها، هزینه تولید را نیز، کاملا منطقی و متعادل می کنند که بی تردید در روند رشد اقتصادی کشور تاثیر بسزایی دارد.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: