کد خبر: ۱۷۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - 09 March 2020
بانکداری ایرانی - با شیوع ویروس کرونا در کشور در کنار نگرانی های فراوانی که در جامع ایجاد شده است تامین هزینه های درمان این بیماری یکی از دغدغه های بیماران است که در این خصوص دولت اعلام کرد هزینه های این بیماران توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود .
 بانکداری ایرانی -   با شیوع ویروس کرونا در کشور در کنار نگرانی های فراوانی که در جامع ایجاد شده است تامین هزینه های درمان این بیماری یکی از دغدغه های بیماران است که در این خصوص دولت اعلام کرد هزینه های این بیماران توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود و در واقع افراد مبتلا در بیمارستان مخصوص به صورت رایگان تحت درمان قرار می گیرند .
 
 به گزارش  بانکداری ایرانی ،  شرکت های بیمه ای خصوصی در مورد تامین هزینه درمان و پرداخت غرامت در صورت فوت بیماران کرونایی که تحت پوشش بیمه عمر این شرکت ها هستند اظهاراتی داشتند که بیمه مرکزی واکنش داد و طی نامه ای دستورالعمل را به شرکت های بیمه ابلاغ کرد.
 
در این ابلاغیه آمده است ، شرکت های بیمه، هزینه درمان افرادی که دارای بیمه درمان تکمیلی بوده و به بیماری کرونا مبتلا شده اند را پرداخت می کنند.
 
بر این اساس، جبران هزینه های درمانی مربوط به بیماری کرونا با رعایت مفاد قرارداد بیمه درمان تکمیلی فی-مابین، در تعهد شرکت های بیمه است.
 
همچنین، پرداخت غرامت بابت این بیماری برای آن دسته از بیمه شدگان بیمه های زندگی که پوشش های تکمیلی مربوط را خریداری نموده اند، تابع شرایط بیمه نامه های مذکور می باشد.
 
در این بین شرکت‌ بیمه اسیا اعلام کرده است ؛   در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و به منظور ایجاد امنیت خاطر،  هزینه های درمانی ویروس کرونا برای تمامی بیمه شدگان قبلی و جدید بیمه های جامع و عمر و پس انداز و جامع مهر اسیا که دارای پوشش امراض خاص باشند، بدون حق بیمه اضافی، معادل سرمایه امراض خاص تا سقف 500 میلیون ریال در طی دوره برگزاری جشنواره فروش بیمه های زندگی و تا پایان فروردین 1399 تحت پوشش قرار می گیرد. این پوشش صرفاً به بیمه شدگان ارایه می شود و هزینه های درمانی ناشی از بیماری کرونا را به صورت غرامتی (هزینه ای) تحت پوشش قرار می دهد. همچنین دوره انتظار پوشش بیماری کرونا از تاریخ دریافت پوشش امراض خاص از شش ماه به سه ماه کاهش می یابد.
 
همچنین، مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد درباره هزینه درمان و پرداخت غرامت در صورت فوت بیماران کرونایی گفت:  کرونا اتفاق خاصی در فروش شرکت‌های بیمه‌ای نیست و تنها یک اتفاق بهداشتی است که شرکت‌های بیمه‌ای در بیمه‌نامه‌های عمر خود آن را پوشش داده‌اند و خسارت کسانی که مبتلا شوند و فوت کنند در بیمه‌نامه‌های عمر قابل پرداخت است.
 
ضمیری با بیان اینکه ویروس کرونا از طرف شرکت های بیمه ای از دوجنبه قابل توجه است،‌گفت: یکی از نظر فوت افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند که در پوشش بیمه نامه عمر وجود دارد، بنابراین هرشخصی به هرترتیبی فوت کند پوشش لازم را دارد و تمام کسانی که بیمه نامه عمر خریده اند به طور طبیعی تحت پوشش فوت به علت کرونا هم هستند و شرکت های بیمه گر درصورت فوت بیمه گزار موظف به پرداخت خسارت هستند .
 
مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد ادامه داد: براین اساس دیگر نیازی به معرفی بیمه نامه جدیدی برای بیماری کرونا نیست از جهت پزشکی هم این بیماری هزینه پزشکی سنگینی ندارد یعنی در حدی نیست که کسی از عهده هزینه پزشکی آن برنیاید نوع حاد آن بستری شدن در بیمارستان است که دولت اینکار را انجام می دهد.
 
ضمیری اظهارکرد: اشخاص مبتلا در بیمارستان هایی که تخصصی برای این نوع بیماری پیش بینی شده اند بستری می شوند زیرا این نوع بیماران نباید به هر بیمارستانی مراجعه کنند بنابراین دولت راه حلی گذاشته و هزینه ای برای کسی که مراجعه می کند ندارد درنتیجه نیاز به عرضه محصول جدیدی از سوی شرکت های بیمه ای نیست.!
 
 
بیمه سامان  هم با اتخاذ تصمیماتی اعلام کرد، هزینه های درمانی بیماری کرونا در بیمه‌نامه‌های عمر و تشکیل سرمایه  قابل پرداخت خواهد است . این پوشش در قالب امراض خاص و در طرح‌های آسایش، ممتاز و معمولی تا سقف ۳۰ میلیون تومان از هزینه‌های درمانی بیمه شدگان را تامین خواهد کرد. بیمه گذاران برای دریافت این پوشش جدید، حق بیمه اضافه‌ای پرداخت نمی‌کنند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: