بانکداری ایرانی - بانک ایران زمین، به دلیل اینکه با توجه به ذائقه مردم رفتارکرده و در حوزه های فین تک ، استاراپ و دیچیتالی فعالیت مستمری داشته از سوی ناظران به عنوان پیشروترین بانک انتخاب شده است.
به گزارش
بانکداری ایرانی ، در سالهای پیش رو توفیق در فضای کسب و کار یعنی حضور در فضای دیجیتالی و حضور در حوزه استارتاپ ها و فین تکهاست.
صنعت بانکداری نیز در سالهای اخیر با جدیت وارد این فضا شده و با سرعت در حال پیش است و به جرات می توان گفت که بانکداری در سالهای اتی با محوریت بانکداری دیجیتالی، استارتاپها و فین تک بانک خواهد بود و بانکی که در این فضا ورود نکرده وسنتی رفتار کند از دور خارج شده و محکوم به نابودی است.
بانک ایران زمین در سالهای اخیر در حوزه دیجیتالی بیشترین حضور را داشته است تا جایی که در دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتالی که همزمان با اجلاس مدیران تحول دیجیتال کشور در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، بانک ایران زمین به عنوان نخستین بانک موفق در حوزه دیجیتال انتخاب شد و این مساله نشان دهنده وضعیت این بانک در این حوزه است. همچنین ، این بانک با پلنی با نام پرواز 1400 می خواهد که تا سال 1400 اکثر سرویسهای خود را در حوزه دیجیتال به مشتریان ارائه کند.
بانک ایران زمین در حوزه بلاک چین ف استارتاپ، فین تک و در مجموع بانکداری دیجیتالی بسیار موفق عمل کرده است و با راهاندازی سیستم های داخلی برای این حوزه ها در حال پیشرفت است و سعی دارد که پیوند با مردم را گسترده تر کند چرا که بانکداری دیجیتال توجه نظام بانکداری به کسب و کارهای دیجیتال است در واقع کسب و کارهایی که همه مردم با آنها درگیر هستند و این کسب و کارها هستند که خدمات جدیدی از نظام بانکداری خواستارند و بانک ها را وادار به ورود در حوزه های جدید میکنند.
به مین دلیل بانک ایران زمین به روز ترین پیشروترین بانک ایران است چرا که با توجه به خواسته های به روز مردم تلاش می کند.
در همین رابطه معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین معتقد است که بانکداری سنتی را اگر بخواهیم با بانکداری دیجیتال مقایسه کنیم، بانکداری سنتی همان بانکداری الکترونیک است. پس بانکداری الکترونیک نقطه مقابل بانکداری دیجیتال است. یعنی مشتری در حوزه الکترونیک بسیاری از خدمات که در تمامی بانک ها هم یکسان است را دریافت می کند. پس یکی از دلایل حرکت بانک ها به سمت بانکداری دیجیتال می تواند همین باشد.
در حال حاضر بانک ها در طول سال می توانند نهایتاً سه یا چهار محصول را به خدمات خود اضافه کنند. در بانکداری دیجیتال بحث نوآوری پیش می آید. اولین نکته ای که بانکداری دیجیتال مطرح می شود این است که بانک به جای تولید محصول، به زیرساخت توجه می کند. بانک محصول نمی سازد، بلکه سرویس ارائه می دهد. محصول را شرکت های دانش بنیان، فین تک ها و استارت آپ ها می سازند.