رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه ضریب نفوذ صنعت بیمه از شاخصهای مهم توسعه یافتگی اقتصاد هر کشوری محسوب میشود، تاکید کرد که اهرم تبلیغات در صنعت بیمه تسهیل فرایند پرداخت خسارات است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در بازدید از شرکت بیمه نوین با ابراز خرسندی از فعالیتهای درخشان بخش خصوصی و همچنین اعلام این مطلب، افزود: پرهیز از ارائه نرخهای غیر فنی و روند صعودی ذخیرهگیری در شرکتهای بیمه میتواند میزان شکنندگی صنعت بیمه را به حداقل برساند.
رییس کل بیمه مرکزی، شاخصهای جوانی، انگیزه و تحصیلات مرتبط را در کنار تجارب متخصصان بیمهای، ظرفیت ارزشمندی برای شرکت بیمه نوین توصیف کرد و گفت: برنامهریزی منسجم و ساز و کار هوشمندانه در بخشهای گوناگون نظیر نظارت، فرایند صدور و پرداخت و همچنین تدوین استراتژی مدیریت یکپارچه میتواند زمینههای رشد شرکت بیمه را فراهم کند.
وی انتخاب موارد کنترل شده ریسک را از جمله راهکارهای توانمندسازی شرکتهای بیمه دانست و اظهار داشت: انتخاب پرتفوی مناسب از سوی شرکت های بیمه میتواند ضریب سودآوری این شرکتها را بالا ببرد چرا که پوشش ریسکهای کنترل شده خسارات کمتری را به دنبال دارد.
سلیمانی از صنعت بیمه به عنوان یکی از پیچیدهترین صنایع نام برد و تاکید کرد به رغم این پیچیدگیهای فنی، محصولات بیمهای باید در قالب سادهترین و آسانترین شکل ممکن به مردم ارائه شود.
رییس شورای عالی بیمه در همین راستا افزود: مرحله پرداخت خسارت مهمترین و حساسترین بخش فرایند بیمه محسوب میشود و شرکتهای بیمه باید با سرعت و دقت در این مرحله، زمینه رغبت شهروندان را برای خرید بیمه نامه فراهم کنند.
رییس شورای عالی بیمه افزود: زمانی میتوانیم به افزایش ضریب نفوذ بیمه به خصوص در رشته بیمههای زندگی امیدوار باشیم که شفافیت را سرلوحه عملیات بیمهگری قرار دهیم. وی تصریح کرد: بیمهگذار حق دارد تا از آخرین وضعیت بیمه نامه خود مطلع باشد و حتی از شیوههای سرمایهگذاری شرکت بیمه خبر داشته باشد.
سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به اهمیت ارتباط تنگاتنگ دو مقوله اطلاعرسانی و بیمهگری اشاره کرد و گفت: محصولات بیمهای باید به نیازهای اولیه شهروندان تبدیل شود و در سبد کالاهای ضروری شان قرار بگیرد.
وی با تاکید بر ضرورت نوآوری در اطلاع رسانی بیمهای، از روابط عمومیهای صنعت بیمه خواست تا صدای این صنعت را به گوش مردم برسانند. غلامرضا سلیمانی در همین راستا خاطرنشان کرد: اهرم تبلیغات صنعت بیمه تسهیل فرآیند پرداخت خسارات است و تمامی فعالان صنعت بیمه باید به این نکته مهم توجه داشته باشند.
وی در پایان از راه اندازی شبکه فروش مویرگی محصولات بیمهای و همچنین توجه به منطق حاکم بر عملیات بیمهای به عنوان راهکارهای توسعه شرکتهای بیمه یاد کرد. گفتنی است در پایان این نشست از «سامانه فروش الکترو بیمه نوین» در حضور رییس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی و همچنین مدیران و کارکنان شرکت بیمه نوین رونمایی شد.