کد خبر: ۱۷۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - 06 February 2020
رییس پژوهشگاه فضایی ایران از برگزاری نخستین رویداد تخصصی زنان در صنعت فضایی با هدف نشان دادن نقش زنان در توسعه فضایی کشور در ۲۷ بهمن‌ماه خبر داد.
   بانکداری ایرانی -  رییس پژوهشگاه فضایی ایران از برگزاری نخستین رویداد تخصصی زنان در صنعت فضایی با هدف نشان دادن نقش زنان در توسعه فضایی کشور در ۲۷ بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، «حسین صمیمی» افزود: عرصه فضایی کشور نیازمند بهره‌مندی موثرتر از توان علمی زنان دانشمند و متخصص است و از این رو، این رویداد با شعار محوری «زنان سرزمین‌مان را باور کنیم»، مقارن با ایام خجسته میلاد حضرت زهرا (س) در محل این پژوهشگاه برگزار خواهد شد.

وی اشاره به هدف برگزاری این رویداد که نشان دادن نقش ارزشمند و موثر زنان متخصص در توسعه فضایی کشور است، اضافه کرد: زنان ایرانی در بسیاری از عرصه‌های علم و فناوری و صنایع کشور فعال بوده و نقش به‌سزایی در پیشرفت امور دارند. از این رو، این رویداد درصدد نشان دادن بخشی از فعالیت‌های زنان سرزمین‌مان در صنعت فضایی و تاثیر آن در توسعه این صنایع است تا امکان بهره‌گیری موثرتر از این توان تخصصی فراهم شود.

صمیمی با تاکید بر مشارکت حداکثری همه بازیگران بخش فضایی کشور در برگزاری این رویداد، افزود: سعی شده تا زمینه حضور نمایندگان بخش‌های مختلف فضایی کشور در این رویداد فراهم شود و در این راستا، بانوان متخصص از پژوهشگاه فضایی ایران، سازمان فضایی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف و صاایران در این رویداد حضور داشته و به ارائه فعالیت‌های خود خواهند پرداخت.

او با اشاره به این که این رویداد سه محور مهم دارد، گفت: نقش بانوان در مدیریت و راهبری پروژه‌های ماهواره‌ای، تجربیات تخصصی بانوان در توسعه فناوری و خدمات فضایی و چالش‌ها و فرصت‌های زنان در حوزه فضایی کشور از محورهای اصلی این رویداد هستند.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم این رویداد، تقدیر از همسران شهدای گرانقدر پژوهشگاه فضایی ایران خواهد بود./ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: