کد خبر: ۱۷۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - 05 February 2020
بانک ملت با داشتن سهم 24.17 درصدی معادل 534 میلون تراکنش از کل تراکنش ها بالاترین عدد را ثبت کرده و بعد از آن بانک ملی بانک سپه ، کشاورزی و قرض الحسنه رسالت قرار داشته‌اند.
  بانکداری ایرانی - شاپرک در دی 98 بالغ بر دو میلیارد و 208 میلیون عدد تراکنش به ارزش  2813 هزار میلیارد ریال را ثبت کرده  که نسبت به دی 97  نزدیک به 40 درصد رشد داشته است؛ چرا که در آذر 98 تعداد تراکنش یک میلیارد  و 857 میلیون تراکنش  به ارزش 2041 هزار میلیارد ریال بوده است.
 
به گزارش   بانکداری ایرانی ، ابزارهایی که شاپرک با آن این اعداد را ثبت کرده عبارت از کارتخوان فروشگاهی، ابزار پذیرش موبایلی و ابزار پذیرش اینترنتی بوده است.
 
در خصوص جایگاه شاپرک در اقتصاد ایران همین بس که در بهار 98 ارزش تولید ناخالص داخلی ایرانی 3988 هزار میلیارد ریال بوده حال آن که  ارزش کل تراکنش شاپرک بالغ بر 4844 هزار میلیارد ریال بوده‌است.
 
سهم شرکت های پرداخت
 
سهم بازار این تراکنش ها به شرکت های پرداخت به گونه ای بوده که بالاترین عدد برای شرکت به پرداخت از زیر مجموعه های بانک ملت بوده که بر این اساس بانک ملت بیشترین سهم را در شاپرک در همه حوزه ها به خود اختصاص داده است. 
 
بر اساس نمودار ذیل  شرکت به پرداخت ملت به لحاظ تعداد تراکنش 22.71 درصد معادل 612 میلیون تراکنش از کل بازار را به خود اختصاص داده و در مقام نخست صدور این تراکنشها  قرار داد.  بعد از آن با فاصله بالایی پرداخت الکترونیکی سامان و آسان پرداخت پرشین قرار دارند(اطلاعات شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به دلیل نقص فنی در سیستم شرکت تجارت الکترونیک پارسیان مربوط به آبان 98 بوده و لذا این رتبه تجارت الکترونیک پارسیان خطاست)
 
 
 
همین رویه در وضعیت مبلغی نیز تکرار شده و به پرداخت ملت با داشتن سهم 24.08 درصدی معادل 525هزار میلیارد ریال بالاترین مبلغ را در شبکه شاپرک ثبت کرده و بعد از آن الکترونیک پارسیان و کارت اعتباری ایران کیش قرار دارند. 
 
 
نکته جالب توجه اینکه در تمامی استانها به پرداخت ملت پرطرفدارترین شرکت پرداخت ایران بوده و بیشترین تراکنش را داشته است. 
 
 
 
بالاترین رکوردها به بانک ملت اختصاص دارد 
 
بر اساس این گزارش که مربوط به وضعیت شاپرک در دی 98 است ، بانک ملت بالاترین رکورد تراکنشی را به خود اخصاص داده است.  بانک ملت  با داشتن سهم 24.17 درصدی معادل 534 میلون تراکنش از کل تراکنش ها بالاترین عدد را ثبت کرده و بعد از آن بانک ملی بانک سپه ، کشاورزی و قرض الحسنه رسالت قرار داشته‌اند.
 
 
 
 
 
 
 در وضعیت ریالی نیز بانک ملت بلاترین رقم را به خود اختصاص داده است.  این بانک با داشتن سهم 23.33 درصدی معادل تقریبی 500هزار میلیارد بالاترین  رقم را ثبت کرده است. 
 
 
 
در واقع بانک ملت در بخش های زیر به عنوان نخستین بانک در نظر گرفته است:
 
بالاترین  سهم تعدادی از تراکنشهای ابزار کارتخوان فروشگاهی به بانکهای "ملت", "ملی ایران", "صادرات ایران" و "سپه"
 
بالاترین  سهم تعدادی از تراکنشهای ابزار پذیرش اینترنتی به بانکهای "ملت", "پارسیان", "ملی ایران" و " کشاورزی"
 
بالاترین  سهم تعدادی از تراکنشهای ابزار پذیرش موبایلی به بانکهای "ملت", "آینده" ," ملی ایران "و "پارسیان"
 
بالاترین سهم مبلغی از تراکنشهای ابزار کارتخوان فروشگاهی به بانکهای"ملت", "ملی ایران" , "صادرات ایران" و "سپه"
 
بالاترین سهم مبلغی از تراکنشهای ابزار پذیرش اینترنتی به بانکهای "ملت", "پارسیان", "سامان" و " شهر"
 
بالاترین سهم مبلغی از تراکنشهای ابزار پذیرش موبایلی به بانکهای "ملت" , "آینده" , "سامان" و "ملی ایران"
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: