کد خبر: ۱۷۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۸ - 13 January 2020
یک کارشناس بازار سرمایه تصویب افزایش سرمایه از محل تجدید بر ارزیابی دارایی‌ها را به عنوان عامل اصلی رشد بازار مطرح کرد و گفت: با توجه به اینکه شرکت‌ها تا پایان سال مکلف به انجام تجدید ارزیابی هستند؛ بنابراین اگر با ریسک غیر سیستماتیک و سیاسی خاصی همراه نباشیم رشد شاخص بورس با کمی نوسان ادامه‌دار خواهد بود.
 بانکداری ایرانی -  یک کارشناس بازار سرمایه تصویب افزایش سرمایه از محل تجدید بر ارزیابی دارایی‌ها را به عنوان عامل اصلی رشد بازار مطرح کرد و گفت: با توجه به اینکه شرکت‌ها تا پایان سال مکلف به انجام تجدید ارزیابی هستند؛ بنابراین اگر با ریسک غیر سیستماتیک و سیاسی خاصی همراه نباشیم رشد شاخص بورس با کمی نوسان ادامه‌دار خواهد بود.

عرفان هودی امروز (یکشنبه) در گفت و گو با  ایرنا به جهش بیش از ۱۵ هزار واحدی شاخص بورس در بازار امروز اشاره و بیان کرد: در بازار هفته گذشته شاخص بورس ۳۰ هزار واحد از ارزش خود را از دست داد، رسیدن قیمت‌ها و مولفه های تاثیر گذار بورسی به کف خود بیانگر بازگشت رشد به بازار سرمایه بود.

هودی با بیان اینکه به دلیل پایان تنش سیاسی مابین ایران و آمریکا بازار دوباره رشد خود را از سر گرفت، افزود: رشد امروز بازار به لحاظ وزنی  به میزانی ریزشی بود که در نخستین روز معاملات هفته گذشته شاهد بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که بازار تا پایان هفته جاری ریزش ۳۰ هزار واحدی شاخص که در بازار هفته گذشته تجربه کرد را جبران و به عدد ۳۸۰ هزار واحد بازگردد.

 به اعتقاد وی، شاخص بورس در چند وقت گذشته به صورت مداوم در مسیر رشد قرار گرفته بود به همین دلیل نیاز به اصلاح داشت و اصلاحی که باید در یک ماه انجام می‌شد را در یک هفته تجربه کرد.

هودی اظهار داشت: این موضوع می‌تواند محرکی برای رشد شاخص بورس باشد و به نظر می‌رسد که تا پایان بهمن ماه بازار متعادل و رو به صعود خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خبر تصویب افزایش سرمایه از محل تجدید بر ارزیابی دارایی‌ها در بهترین زمان ابلاغ شد، گفت: انتشار این خبر در کنار کاهش تنش‌ها بین ایران و آمریکا زمینه سبزپوش شدن شاخص بورس و ایجاد صف خرید در بسیاری از سهم‌ها را فراهم کرد.

وی افزایش سرمایه از محل تجدید بر ارزیابی دارایی‌ها را به عنوان عامل اصلی رشد بازار مطرح کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت‌ها تا پایان سال مکلف به انجام تجدید ارزیابی هستند؛ بنابراین اگر با ریسک غیر سیستماتیک و سیاسی خاصی همراه نباشیم رشد شاخص بورس با کمی نوسان ادامه دار خواهد بود.

هودی به تاثیر تحریم‌ها بر روند بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: از چند وقت گذشته با موضوع تحریم‌ها همراه بودیم؛  بنابراین تاثیر آن بربازار از قبل پیشخور شده و بیشتر از جنبه روانی برخوردار است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: تحریم‌ها نمی‌تواند تاثیر زیادی را بر روند بازار داشته باشد، همچنین عمده فلزات، صادرات محور نیستند که بخواهند با مشکلی از این نظر مواجه شوند.

 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: