کد خبر: ۱۷۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۸ - 13 January 2020
«بانک‌ها به عنوان نهادهایی اجتماعی همواره در کنار مردم هستند و اجرای مسئولیت اجتماعی همسو با خواست جامعه و مخاطبین را از اولویت های خود می دانند. مسئولیت اجتماعی در قبال جامعه باید به یک دغدغه تبدیل شود. »

بانکداری ایرانی  «بانک‌ها به عنوان نهادهایی اجتماعی همواره در کنار مردم هستند و اجرای مسئولیت اجتماعی همسو با خواست جامعه و مخاطبین را از اولویت های خود می دانند. مسئولیت اجتماعی در قبال جامعه باید به یک دغدغه تبدیل شود. »
 
 این سخنان مدیر عامل بانک ایران زمین در راستای مسئولیت اجتماعی همواره در عمل نیز به خوبی پیاده شده این بانک  توانسته کمک شایان توجهی به بخش های مختلف کشور بکند. 
 
به گزارشبانکداری ایرانی ، در جامعه امروز، مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی از جمله مسئولیت های تثبیت شده‌ای است که بنگاه‌ها باید بدون تردید به آن اقدام کرده و برای آن باید برنامه مدونی داشته باشند. 
 
در همین رابطه معاون عملیات بانکی بانک ایران زمین معتقد است: «مخاطبین و مشتریان بانکها امروز از بانک خود انتظار دارند مسیر حرکت اقتصادی خود را هم راستا با شرایط اجتماعی انتخاب کنند. بانک‌ها امروز علاوه بر اینکه نقشی راهبردی در کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت و کاهش مصرف کاغذ دارند، همسو با جامعه خود را در قبال اتفاقات طبیعی و اجتماعی مسئول می‌دانند.»
 
به همین روی بانک ایران زمین نیز اقدامات موثری در این خصوص انجام داده است.  این بانک در حوزه های مختلفی فعالیت داشته است. از جمله در مدرسه سازی، کمک به آسیب دیدگان در حوادث غیرمترقبه ، همکاری با نهادهای حمایت کننده بخش های ضعیف جامعه مانند کمیته امداد و بهزیستی و محیط زیست فعالیت‌های مثمر ثمری داشته است.
 
بر اساس همین دیدگاه، در سال جاری با مصوبه هیئت مدیره ما اقدام به ساخت 2 مدرسه و یک خانه بهداشت در مناطق سیل زده کرده‌است. 
اما در مجموع می توان به برخی از  اقدامات بانک ایران زمین در خصوص مسئولیت اجتماعی به شرح زیر اشاره کرد:
 
- مورخ 9 دی 98 
کلنگ دومین مدرسه فرزندان ایران زمین در استان خوزستان به زمین زده شد. بانک ایران زمین در راستای ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی، کلنگ ساخت دومین مدرسه فرزندان ایران زمین را در استان خوزستان به زمین زد.
 
- مورخ 27 آذر 98
ساخت و نوسازی مدارس مناطق سیل زده استان خوزستان، بانک ایران زمین منظور ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی و با هدف توسعه فضای آموزشی کشور؛ کلنگ مدرسه فرزندان ایران زمین را در شهرستان شاوور استان خوزستان به زمین زد.
 
- مورخ 18 آذر 98
بانک ایران زمین به زلزله زدگان میانه کانکس اهدا کرد.  بانک ایران زمین باهدف کمک به اسکان زلزله زدگان 3 دستگاه کانکس به مناطق زلزله زده میانه اهدا کرد.
- مورخ 28 مرداد 98
مشارکت بانک ایران زمین در طرح "تا مهر با همدلی" کمیته امداد امام (ره). در این تاریخ بانک ایران زمین در مراسم طرح "تا مهر با همدلی" کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران شرکت کرده‌است. در این مراسم که به هدف تامین مالی لوازم التحریر و اقلام مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش این کمیته برگزار شد، از نخبگان تحت پوشش و خیرین تجلیل و تقدیر شد.
 
- مورخ 16 مرداد 98
مشارکت در حل مسائل و مشکلات حوزه محیط زیست، بانک ایران زمین در جشنواره روز جهانی جنگلبان  برای حمایت از محیط زیست شرکت کرده‌است.
 
- مورخ 7 مرداد 98
کمک رسانی به هموطنان سیل زده از زمان آغاز بحران سیل اخیر در کشور تا این تاریخ . این بانک از ابتدای سال جاری  تا 7 مرداد 98 کامیون های حاوی کمک های کارکنان بانک ایران زمین شامل موارد مورد نیاز سیل زدگان مانند پتو، آب معدنی، کنسرو و لوازم بهداشتی نیز به سمت استان های سیل زده از جمله لرستان ارسال شده است.
 
- مورخ 18 تیر98
 
تحویل دو دستگاه نوار قلب به بیمارستان شهرستان ثلاث باباجانی، بانک ایران زمین در راستای مسئولیت اجتماعی خود در حمایت از مناطق زلزله زده کرمانشاه دو دستگاه نوار قلب به بیمارستان شهرستان ثلاث باباجانی اهدا کرد.
 
- مورخ 20 خرداد 98
حضور بانک ایران زمین در آزادسازی زندانیان ، بانک ایران زمین در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی و مشارکت در امور خیرخواهانه در برنامه تلویزیونی یک شهر ضیافت استان اصفهان حضور و همراه خیرین در امر کمک به آزاد سازی زندانیان غیر عمد مشارکت کرد.
 
- مورخ 18 خرداد 98
برگزاری مراسم ضیافت افطاری خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) در شرق تهران 
 
- مورخ 7 اردیبهشت 98
کمک بانک ایران زمین به بازسازی مدارس مناطق سیل زده، براساس تصمیم هیئت مدیره بانک ایران زمین، مبلغ هشت میلیارد ریال به امر بازسازی مدارس مناطق سیل زده استان های گلستان، لرستان و خوزستان اختصاص یافت.
 
معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: