کد خبر: ۱۶۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۸ - 29 December 2019
 
 بانکداری ایرانی - وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: مترو هشتگرد در هفته جاری افتتاح می‌شود و سهم ریل در سبد زندگی مردم بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در آیین بهره برداری از ۲۴۳ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو در شرکت راه‌آهن اظهار کرد: این اقدام بیانگر توجه ویژه دولت برای تحقق رونق تولید است چرا که در این کشور ظرفیت‌های متنوع و قابلیت‌های ارزشمندی وجود دارد و بهره برداری از ۴۵۷ دستگاه انواع واگن و لکوموتیو بیانگر ارتباط معنادار بین شرکت راه‌آهن، شرکت‌های بهره‌بردار و تولیدکننده است.

وی با بیان اینکه امروز هیچ شرکت تولیدکننده‌ای بدون سفارش نمانده است، افزود: اینکه واگن پارس ۳۴۴ دستگاه انواع واگن برای بهره‌برداری تولید کرده است در۲۰ سال اخیر یک رکورد محسوب می‌شود و سابقه ندارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وزارت نفت هم از تولید داخل با پرداخت از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید حمایت کرد که جای تقدیر دارد. البته امیدواریم پرداخت از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه نسبت به گذشته سرعت بیشتری بگیرد.

اسلامی نکته حائز اهمیت برای توسعه حمل‌ونقل حومه‌ای را تولید ریل باس عنوان کرد و گفت: تولید ریل باس باید بدون وقفه ادامه یافته تا هرچه بیشتر جابجایی مسافر از جاده به ریل اجرایی شود.

وی همچنین در ادامه از از افتتاح مترو هشتگرد در هفته جاری خبر داد و گفت: افتتاح مترو هشتگرد مصداق اقدام و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در زمینه افزایش سهم ریل در زندگی و سفرهای مردم است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم ۲۴۳ دستگاه ناوگان ریلی اعم از واگن مسافری، باری خودکشش و لکوموتیو به بهره‌برداری رسید. همه این این واگن و لکوموتیوها تولید داخل بوده و هشت شرکت داخلی آن‌ها را به ارزش ۳۴۰۰ میلیارد ریال تولید و به ۱۳ شرکت بهره‌بردار واگذار کرده‌اند. همچنین در نه ماه امسال ۴۵۶ دستگاه ناوگان ریلی با همت شرکت‌های داخلی تولید شده است و امروز از این تعداد ۲۴۳ دستگاه ناوگان ریلی وارد خط می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: