کد خبر: ۱۶۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 18 December 2019
بانکداری ایرانی - بیمه پاسارگاد در آبان ماه 278 میلیارد تومان حق بیمه صادر کرده است و مبلغ 69 میلیارد تومان خسارت پرداخت نموده است. تمرکز بیمه پاسارگاد بر بیمه زندگی اندوخته دار است که وزن بالایی در حق بیمه‌‌های صادره پاسارگاد دارد.

بانکداری ایرانی - معصومه فریادرس ، بیمه پاسارگاد در آبان ماه 278 میلیارد تومان حق بیمه صادر کرده است و مبلغ 69 میلیارد تومان خسارت پرداخت نموده است. 
 
تمرکز بیمه پاسارگاد بر بیمه زندگی اندوخته دار است که وزن بالایی در حق بیمه‌‌های صادره پاسارگاد دارد.
 
به گزارش  بانکداری ایرانی،  نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه صادر شده در واقع عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای را نشان می‌دهد که این نسبت با کاهش سه درصدی به 25% در آبان ماه رسیده است.
 
نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه صادره در واقع بازگو کننده مدیریت منابع درآمدی و حق بیمه‌های صادره است. چرا که شرکت بیمه‌ای با تمرکز بر بیمه‌های با خسارت پرداختی پایین می‌توانند حاشیه سود ناخالص خود را افزایش دهند.
 
نسبت خسارت به حق بیمه از ابتدای سال با کمی نوسان مسیر افزاسی را طی کرده است اما در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش یافته است. نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه صادره از 28% در مهر ماه با کاهش 3 درصدی به 25% در آبان ماه رسیده است. 
 
بدون در نظر گرفتن این نسبت فروردین ماه، هموااره این نسبت در محدوده 25% تا 28% است.
 
 
نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه صادره بپاس حاکی از آن است که "بپاس" در آبان ماه حق بیمه بالاتری را محقق نموده است و همچنین خسارت پرداختی "بپاس" نیز در این ماه افت کرده است که این دو عامل به کاهش نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه صادره شده است.
 
بنابراین می‌توان گفت به طور کلی این نسبت برای دوره 8 ماهه منتهی به آبان 98 به طور میانگین 25% است.
 
 
حق بیمه صادره تجمیعی "بپاس" در دوره 8 ماهه منتهی به آبان 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
 
 "بپاس" در دوره 8 ماهه منتهی به آبان 97 مبلغ 1320 میلیارد تومان حق بیمه صادر کرده است که در دوره 8 ماهه منتهی به آبان 98 به 1953 میلیارد تومان رسیده است. بنابراین مجموع حق بیمه صادره رشد 48 درصدی داشته است.
 
همچنین بپاس در دوره 8 ماهه منتهی به آبان 97 مبلغ 356 میلیارد تومان خسارت پرداخت نموده است که در دوره 8 ماهه منتهی به آبان 98 به 483 میلیارد تومان رسیده است. بنابراین خسارت پرداختی بپاس افزایش 36 درصدی داشته است.
معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: