کد خبر: ۱۶۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - 16 October 2019
بانکداری ایرانی ـ رییس کل بیمه مرکزی امروز چهارشنبه در همایش بیمه های عمر و تامین آتیه پاسارگاد گفت: طبق فرامین برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش ضریب نفوذ بیمه، بر اساس مستندات موجود تا رسیدن به این شاخص فاصله زیادی وجود دارد.
بانکداری ایرانی ـ علی سوری، رییس کل بیمه مرکزی امروز چهارشنبه در همایش بیمه های عمر و تامین آتیه پاسارگاد گفت: طبق فرامین برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش ضریب نفوذ بیمه، بر اساس مستندات موجود تا رسیدن به این شاخص فاصله زیادی وجود دارد. 
 
به گزارش بانکداری ایرانی  غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه ۲.۴ است که اگر با همین سرعت حرکت کنیم تکلیف برنامه ششم توسعه محقق نمی شود گفت: در چشم انداز بیست ساله قرار بود در یک بازه زمانی در میان کشورهای منطقه جایگاه اول را داشته باشیم که متاسفانه محقق نشد و رتبه چهارم را داریم که این امر نشان می دهد در صنعت بیمه عقب هستیم. 
 
وی همچنین در این همایش از ابلاغ صورتهای مالی شرکتهای بیمه مورد تایید بورس و بیمه مرکزی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: ۴۴ هزار میلیارد تومان پرتفوی ۹۷ بوده است که در نیمه اول سال ۹۸ به ۲۶هزار و ۵۰۰میلیارد تومان رسید که قطعا تا پایان سال به ۶۰ هزار میلیارد تومان می رسد.
 
سلیمانی با تاکید بر اینکه شرکتهای بیمه در انتخاب شرکت های انفورماتیک جهت دریافت سرویس های آی تی باید دقت بیشتری داشته باشند گفت: مدتهاست به شرکت های بیمه جهت اتصال به سامانه انبارها ابلاغ ارسال کرده ایم اما هنوز بسیاری از شرکت ها متصل نشده اند. توسعه زیرساختهای آی تی در شرکتهای بیمه ضرورت دارد که در این راستا لازم است شرکتها در انتخاب شرکت های ارایه دهنده خدمات آی تی دقت کنند.
 
رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به این نکته که اعمال مالیات بر بیمه های زندگی؛ مرگ این بیمه است گفت: متاسفانه زمزمه هایی از  اعمال مالیات بر ارزش افزوده بر بیمه های زندگی به گوش می رسد که من به مجلس صراحتا اعلام کردم این تصمیم قطعا به معنای مرگ بیمه های زندگی خواهد بود.
 
وی ادامه داد: در جامعه ۸۰ میلیونی ما افرادی را داریم که پول های خرد دارند و نمی دانند و وقت و تخصص کافی ندارند  که وارد عرصه سرمایه گذاری در بخش بیمه های عمر شوند و شما نمایندگان و کارگزاران شرکت های بیمه ای هستید که می توانید این پول های خرد را در غالب بیمه های زندگی جذب کنید و اینچنین پیوند بین بیمه و بانک در سرمایه گذاری ایجاد می شود.
 
سلیمانی افزود: خوشبختانه بیمه پاسارگاد طبق گزارش ارائه شده توسط مدیر عامل شرکت  ۶۰ درصد پرتفوی خود را در بیمه های زندگی را دارد که ۲۰ درصد پرتفوی کل کشور در بخش بیمه های زندگی است.
 
دومين همايش بيمه هاي عمر و تأمين آتيه با عنوان «بررسی تجارب، چالش ها و راهکارهای توسعه بیمه های عمر و تأمین آتیه» به همت بيمه پاسارگاد و با حضور غلامرضا سلیمانی رئيس کل بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران، خسروشاهی قائم مقام بيمه مرکزي، کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، مديران عامل شرکت هاي بيمه، مجيد قاسمي رئيس هيأت مديره، معصوم ضميري مديرعامل، معاونان، مشاوران عالی مدیرعامل، مديران کل، مديران مناطق و روساي شعب و نمايندگان شرکت بيمه پاسارگاد برگزار شد.
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: