کد خبر: ۱۶۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 06 October 2019
«وبملت» روز گذشته با شروع ساعت کاری بازار تجربه‌گر صف خریدی سنگین بود و رفته رفته مازاد تقاضای خرید این سهم بیشتر شد؛ در حالی ساعت کاری معاملات به پایان رسید که «وبملت» با مازاد تقاضایی به ارزش بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان (معادل ۳۲۵ میلیون سهم) همراه بود.
 بانکداری ایرانی ـ  شاخص کل بازار سهام طی ساعت نخست معاملات با رشدی بالغ بر ۴۳۰۰ واحد به کانال ۳۳۰ هزارتایی قدم گذاشت. اما نماگر اصلی بورس تهران در این سطوح پایدار نبود و با افزایش فشارهای فروش به عقب‌نشینی بیش از ۳هزار واحدی تن داد.

بهبانکداری ایرانی ،در پایان معاملات روز گذشته دماسنج اصلی بورس تهران رشدی کمتر از ۴/ ۰ درصد نسبت به آخرین جلسه معاملاتی هفته گذشته را به ثبت رساند. در این شرایط رشد  نزدیک یک درصدی نماگر هموزن نشانگر اقبال بیشتر معامله‌گران به سهام صنایع کوچک و متوسط بازار است. در همین راستا می‌توان خاطر نشان کرد که در اتفاقی کم نظیر از ۲۳۱۵ میلیارد تومان معامله خرد (بدون احتساب معاملات بلوک و اوراق) انجام شد.

 بانکی‌ها طی روز گذشته با رشد ۴/ ۳ درصدی شاخص صنعت در بین گروه‌های پر نماد، بیشترین افزایش متوسط قیمت‌ها را تجربه کردند. «وبملت» که روز چهارشنبه بعد از وقفه‌ای ۱۰۰ روزه بازگشایی شد، رشد ۵۰ درصدی ارزش بازار را تجربه کرد. در همین حال سهام بانک ملت در سقف قیمتی ۵۰ درصدی روزانه، با صف بسیار سنگین ۱۶۵ میلیون سهمی همراه شد.

 «وبملت» روز گذشته با شروع ساعت کاری بازار تجربه‌گر صف خریدی سنگین بود و رفته رفته مازاد تقاضای خرید این سهم بیشتر شد؛ در حالی ساعت کاری معاملات به پایان رسید که «وبملت» با مازاد تقاضایی به ارزش بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان (معادل ۳۲۵ میلیون سهم) همراه بود. در پایان معاملات دیروز این «وبملت» بود که با اثرگذاری مثبت ۴۳۴ واحدی بیشترین حمایت را از دماسنج اصلی بازار سهام به عمل آورد. سهام بانک پاسارگاد نیز با حمایت ۱۴۳ واحدی از شاخص کل، در جایگاه سومین نماد با بیشترین اثرگذاری مثبت بر نماگر اصلی بازار قرار گرفت.

بانکی‌ها که روز گذشته دومین صنعت با بیشترین ارزش معاملات بودند، اغلب رکوردها را به اختیار خود درآوردند. به‌طوری که از ۵ نمادی که بیشترین ارزش معاملات روزانه را داشتند سه نماد متعلق به گروه‌ بانک‌ها بود. 

همچنین سه نماد پربیننده بورس تهران به ترتیب «وتجارت»، «وبملت» و «وبصادر» بودند که هر سه از نمادهای بانکی هستند. در همین راستا می‌توان خاطر نشان کرد که بیشترین حجم معاملات نیز متعلق به سه نماد «وتجارت»، «وبصادر» و «وپاسار» بود. 

افزایش سرمایه‌ و در پی آن رقیق شدن سهام بانک تجارت و بانک صادرات موجب شده سهام این دو بانک با اختلاف زیادی در صدر فهرست بیشترین حجم معاملات قرار بگیرند.





نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: