کد خبر: ۱۶۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 14 September 2019
بانکداری ایرانی ـ با امضاء تفاهم نامه ای میان بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی، دور تازه ای از همکاری های میان این دو نهاد مالی آغاز شد.
 با امضاء تفاهم نامه ای میان بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی، دور تازه ای از همکاری های میان این دو نهاد مالی آغاز شد. 
 
به گزارش بانکداری ایرانی ؛ ایجاد زیرساخت ها و سیاست گذاری و هدایت مناسب برای کاربردی کردن دانش و تجاری سازی نوآوری ها، ایجاد، تقویت، گسترش و حمایت از شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی و تعاونی با ارائه پشتیبانی و حمایت مالی، ایجاد و توسعه شبکه صندوق ها و شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر (VC)، مشارکت مستقیم خطرپذیر در طرح ها و پروژه های نوآورانه و فناورانه شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی و تعاونی، هدايت سرمايه‌ هاي مردمي بانکی و دولتی به سمت فناوري و صنایع پیشرفته و مشارکت با سرمايه‌هاي خطرپذير خارجي از جمله اهداف شکل گیری و فعالیت های صندوق نوآوری و شکوفایی است.
 
در مقابل آن مدیرعامل بانک ملت هم تاکید می کند شرکت های دانش بنیان می توانند با فعالیت خود به رونق تولید و رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک کنند و بانک ملت هم آمادگی دارد تا در قالب این تفاهمنامه، به شرکت های معرفی شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی، تسهیلات اعطا کند.
 
 
 
پس با این اوصاف این تفاهم نامه را شاید بتوان یک مسابقه یا همکاری برد ـ برد دانست چرا که افزایش تعاملات بین دو مجموعه در زمینه خدمات مالی و بانکی و همچنین ارائه انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی، صدور ضمانتنامه، گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی و ارائه انواع خدمات الکترونیک از جمله محورها و مواردی است که در این تفاهم بر آن تاکید شده است. 
 
بیگدلی مدیرعامل بانک ملت امضاء این تفاهم نامه را برداشتن یک گام مهم دیگر از سوی این بانک برای حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان می داند و در این مورد می گوید: بانک ملت خود را تنها به این تفاهم نامه محدود نکرده است. این بانک در تفاهم نامه ای دیگر، شرکت های دانش بنیان معرفی شده از سوی دانشگاه تهران را نیز مورد حمایت مالی قرار می دهد.
 
او بر این نکته نیز تاکید کرد که شرکت های دانش بنیان توسط افرادی خلاق، بااراده و با دانش اداره می شوند پس باید از فعالیت ها و حرکت های آنان در راستای حمایت از جریان کسب و کار و تولید حمایت کرد. خوشبختانه بانک ملت، منابع خوبی را در اختیار دارد و توان تسهیلات دهی آن بالا است به همین دلیل وظیفه خود می داند که از شرکت های دانش بنیان حمایت کند پس با انعقاد این تفاهم نامه شرکت های دانش بنیان به اهداف عالی ترسیم شده در این زمینه، دست پیدا می کنند.
 
 
 
بیگدلی درباره حجم تسهیلات به شرکت های دانش بنیان نیز توضیح داد و گفت: بانک ملت خود را به سهم تعیین شده برای اعطای تسهیلات محدود نمی کند و چنانچه لازم باشد حجم این تسهیلات را افزایش می دهد. امیدواریم که اعطای این تسهیلات به اشتغال هرچه بیشتر جوانان تحصیلکرده و به تبع آن رونق تولید در کشور منتهی شود.
 
در همین راستا علی وحدت، رییس هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی هم در مراسم امضاء تفاهم نامه با بانک ملت با ارائه گزارشی از عملکرد این صندوق در سال گذشته، از هدفگذاری آن برای اعطای ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در سال جاری با عاملیت بانک ها، خبر داد و گفت: حجم مصوبات صادره بیش از دو هزار میلیارد تومان است و تا پایان شهریورماه، میزان تسهیلات اعطایی از حد تعیین شده عبور خواهد کرد.
 
او خوشنامی و تحرک بالای بانک ملت را یکی از دلایل انعقاد تفاهمنامه همکاری برای اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: بسیاری از شرکت های دانش بنیان به همکاری صندوق با بانک ملت اصرار دارند. بنابراین با ورود بانک ملت به این عرصه، اعطای تسهیلات به این شرکت ها، سرعت بیشتری پیدا کند و شرکت های بیشتری از تسهیلات بانکی بهره مند می شوند.
 
به گزارش بانکداری ایرانی در نشست امضاء و تبادل تفاهم نامه همکاری بین بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی که به امضاء محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و علی وحدت رییس هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی رسید، سعید نصری و عباس جعفرلو معاونان مدیرعامل، مجید ابراهیمی و مسعود نصر اصفهانی مدیران امور و علی محمدی مدیر شعب منطقه پنج تهران بانک ملت نیز حضور داشتند. 
 
باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: