کد خبر: ۱۶۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - 07 September 2019
 بانکداری ایرانی ـ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت که ذخیره آب پشت سدهای گلستان ۷۰ میلیون مترمکعب معادل ۲۶ درصد ظرفیت است در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۲۷ میلیون مترمکعب معادل ۱۰ درصد از سدهای استان، پرآب بود.

به گزارش روابط عمومی این شرکت، علی نظری به وضعیت کنونی حجم آبگیری برخی سدهای استان اشاره کرد و افزود: اکنون ظرفیت ذخیره آب در سد کوثر گرگان ۱۴ درصد،  سد بوستان کلاله ۳۶ درصد، سد گلستان در گنبدکاووس ۱۵ درصد و سد کبودوال علی آباد ۲۸ درصد است.

وی با اشاره به وضعیت بارش های استان از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۳ شهریور امسال گفت: در این مدت بارش ۷۲۲ میلی‌متر باران در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۷ درصد افز ایش یافت.

میانگین بارش سال آبی پارسال گلستان ۴۳۱ میلی متر بود.

اول مهر شروع سال آبی ایران است و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه دارد.

استان گلستان ۱۴ سد مخزنی با ظرفیت ذخیره سازی ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب دارد که بیشتر برای مهار سیلاب و تامین نیاز بخش کشاورزی ساخته شده و در دست بهره برداری است.

در گلستان تامین معاش بیشتر مردم از طریق کشاورزی و دامپروری صورت می گیرد، به طوری که هر سال ۶۶۷ هزار هکتار از زمین های این استان به زیر کشت محصولات مختلف از جمله گندم و دانه های روغنی می رود.

گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم آب و هوایی زمین در شمال کشور قرار دارد و طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در ۳۳ شهر و حدود یکهزار و ۷۵ روستای آن زندگی می کنند.
برچسب ها: سدهای گلستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: