کد خبر: ۱۶۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - 02 September 2019
سازمان بورس، مجوز افزایش سرمایه شرکت بیمه اتکایی ایرانیان با نماد اتکاي(اتکايي) را از دو هزار و 500 میلیارد ریال به سه هزار و 250 میلیارد ریال صادر کرد.
 سازمان بورس، مجوز افزایش سرمایه شرکت بیمه اتکایی ایرانیان با نماد  اتکاي(اتکايي) را از دو هزار و 500 میلیارد ریال به سه هزار و 250 میلیارد ریال صادر کرد.

بر اساس اعلام سازمان بورس، در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه 1384)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بيمه اتکايي ايرانيان  (سهامی عام) - در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت  و  بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.

بر اساس این گزارش، سرمایه کنونی شرکت بیمه اتکایی ایرانیان دو هزار و 500 میلیارد ریال است که با انتشار 750 میلیون سهم یکهزار ریالی، سرمایه این بیمه  به سه هزار و 250 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

بر این اساس،  600 میلیارد ریال از افزایش سرمایه اتکای از محل سود انباشته و 150 میلیارد ریال آن از محل سایر اندوخته ها انجام خواهد شد.

این افزایش سرمایه با هدف اصلاح ساختار مالی و حفظ سهم شرکت از بازار بیمه کشور صورت می گیرد.

این گزارش حاکی است، انجام افزایش سرمایه، حداكثر تا 60 روز از تاريخ اين مجوز امكان‌پذير خواهد بود و عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال اين مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جديد از اين سازمان خواهد بود.

همچنین مطابق مادۀ 21 قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان بورس، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقرّرات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطّلاعاتی است و به منزلۀ تأیید مزایا، تضمین سودآوری یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، از سوی این سازمان نخواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: