حسین کریمخان زند، مدیر عامل بیمه نوین در مجمع عمومی عادی این شرکت گفت: ارتقای کیفیت و رشد متوازن پرتفوی بیمهای، موجب کاهش قابل توجه سهم بیمههای ثالث شده است.
به گزارش روابط عمومی و بینالملل بیمه نوین، مدیرعامل این شرکت در مجمع عمومی عادی سالانه به ارائه گزارش عملکرد در حوزههای فنی، مدیریت ریسک، مالی، سرمایه گذاری و بازاریابی برای سهامداران پرداخت.
وی در ابتدا، نگهداشت توانگری مالی بیمه نوین در سطح یک برای دومین سال متوالی را یکی از موفقیتهای سال گذشته عنوان کرد و گفت: رتبه یک توانگری مالی موجب میشود تا بیمهگذاران اطمینان بیشتری به بیمهگر خود داشته باشند و فرصت عقد قراردادهای بزرگ نیز طبق آئین نامههای بیمه مرکزی بیشتر فراهم میشود. استراتژیهای شرکت در حوزههای فنی و سرمایهگذاری نیز در جهت نیل به حفظ سطح توانگری و ارتقای آن در سال جاری تدوین شدهاند.
کریمخان زند همچنین گفت: برای تحقق سودآوری بیمه نوین اقدامات مهمی در زمینه گسترش شبکه فروش، مدیریت صحیح ریسک، پالایش برنامههای عملیاتی و ارتقای کیفیت خدمات رسانی در بخش صدور و پرداخت خسارت صورت گرفته است.
مدیر عامل بیمه نوین، همچنین ورود به بازار پایه دوم فرابورس را از دیگر دستاوردهای بیمه نوین در سال گذشته عنوان کرد و در همین راستا افزود: صورتهای مالی شفاف و رعایت قوانین بیمه مرکزی ج.ا.ایران مورد تاکید هیات مدیره است.
کریمخان زند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقداماتی که در حوزه فنی صورت گرفته است، گفت: در سال گذشته علاوه بر تغییر رویکرد از پرتفوی محوری صرف، ارتقای کیفیت و رشد متوازن پرتفوی بیمهای را در دستور کار قرار دادیم که در نتیجه تحقق آن، سهم بیمههای ثالث در این شرکت، کاهش قابل توجهی یافت و به رقم ۱۸ درصد رسید.
وی افزود: در سال گذشته اتفاقات ناگواری مانند بلایای طبیعی و سیلهای متعدد رخ داد که در راستای بینش خدمات رسانی ارزش افزا، پرداخت خسارت بیمهشدگان بیمه نوین در این حوادث در کمترین زمان ممکن انجام شد.
مدیرعامل بیمه نوین با اشاره به آنکه در سال ۹۷، ۹۹.۱ درصد بودجه مصوب هیات مدیره تحقق پیدا کرده است، توضیح داد: پرتفوی شرکت در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد رشد داشته است و قیمت سهم بیمه نوین در بازار بورس طی سال ۹۴ الی ۹۷ تغییر اساسی داشته است. همچنین ضریب خسارت بیمه نوین از میانگین ضریب خسارت در صنعت بیمه کمتر است.
کریمخان زند در پایان کسب جایزه ملی مدیریت مالی برای دومین سال متوالی و نشان زرین رعایت حقوق مصرفکنندگان در بیمه نوین را نشانهای از تحقق برنامههای استراتژیک و اهداف عالی شرکت در حوزه مالی، سرمایهگذاری و مشتری مداری دانست.