کد خبر: ۱۶۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۳ تير ۱۳۹۸ - 14 July 2019
بانکداری ایرانی  ـ سد چندیر و نیروگاه شیروان همزمان با سفر هیات دولت به خراسان شمالی توسط رییس جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش وزارت نیرو، رییس جمهور که صبح امروز به همراه جمعی از اعضای هیئت دولت وارد خراسان‌شمالی شده است، در جریان این سفر پروژه های متعددی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها را کلنگ زنی خواهد کرد.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش از ظهر امروز واحد یک و دو بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات به بهره‌برداری خواهد رسید.

برای راه‌اندازی این دو واحد حدود ۲۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است و پس از افتتاح آن سالانه ۵۰۰ میلیون مترمکعب از محل تبدیل واحد بخار به سیکل ترکیبی، در مصرف سوخت گاز صرفه‌جویی خواهد شد.

امروز همچنین سد چندیر در شهرستان راز و جرگلان افتتاح خواهد شد. این سد از نوع خاکی با هسته رسی و حجم آن ۱۲.۵ میلیون مترمکعب است که زمین های کشاورزی پایین دست سد به وسعت ۵۶۰ هکتار از آن بهره‌مند می‌شوند.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در جریان این سفر تعدادی از پروژه‌های صنعت آب و برق نیز همچون خط و پست ۱۳۲ کیلوولت زیارت، آبرسانی به روستای گز کوه، تصفیه‌خانه آب روستای کهنه جلگه، ارتقا و تکمیل تصفیه‌خانه اسفراین و شبکه جمع آوری فاضلاب و ایستگاه پمپاژ منطقه فرهنگیان شهر بجنورد به صورت همزمان با دستور رییس‌جمهور از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

همچنین آغاز عملیات اجرایی ساختمان سد دربند توسط وزیر نیرو نیز بخش دیگری از برنامه‌های سفر دولت به استان خراسان شمالی خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: